۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۹۸۲۳۲
آیت الله اعرافی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب:

آماده برداشتن گام های بلندتر در حوزه هستیم | حوزه از آرمان ها کوتاه نمی آید

آماده برداشتن گام های بلندتر در حوزه هستیم | حوزه از آرمان ها کوتاه نمی آید
آیت الله اعرافی جهاد و شهادت در منطق اسلام را دارای منطقی روح بخش دانست و بر پیگیری بیانیه گام دوم رهبر انقلاب از سوی حوزه های علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 روحانی شهید مدافع حرم ایران، افغانستان، سوریه و عراق پیش از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

آیت الله علیرضا اعرافی دبیر دومین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در این همایش با بیان این که روحانیت مجاهد در طول تاریخ در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده اند، گفت: آنان جز عطیه شهادت از خدا نخواستند و سلام و درود خداوند بر ارواح تابناک شهیدان مقاومت و انقلاب اسلامی به ویژه شهدای سرافراز حوزه های علمیه و روحانیت.

وی افزود: درود خدا بر سربازانی که پیام روح بخش و آزادی بخش اسلام را با ایثار جان خود به جهان معاصر منتقل کردند، همه شهیدان و سربازان اسلام به ویژه 140 شهید از چهار کشور اسلامی که با نثار خون خود خط سرخ شهادت را ترسیم کردند و خانواده های شهدای ما نیز پیشگامان این خط روشن بوده و هستند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: روزی که علامه امینی آن مجاهد بزرگ معاصر شهداء الفضیله را نوشت شاید نمی دانست در فاصله کوتاهی به واسطه امامی که خود علامه امینی او را ذخیره اسلام می‌ دانست قیامی برپا شود که ده ها برابر آن پرونده قطور پیشین افزوده شود.

وی با اشاره به این که با انقلاب اسلامی اینک سرافرازانه در محضر خانواده های شهدا به نام حوزه افتخار می‌ کند، گفت: ما مفتخریم که هزاران شهید برای اسلام و برای آزادی و نجات امت و برای برپایی تمدن نوین اسلامی تقدیم مسیر خدا کرده ایم.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این که شهدای روحانی مدافع حرم گل های سرسبد این جریان پرفروغ هستند، عنوان کرد: باید بدانیم که جهاد و شهادت در منطق اسلام ناب دارای یک دکترین و مکتب بسیار نورانی و رهایی بخش است و جهاد و شهادت راستینی که در این منطق مطرح می‌ شود با جهاد دروغین تکفیری فاصله بسیاری دارد.

وی بیان داشت: عناصر این منطق و جهاد و شهادت راستین چندین مورد است که ما را از سایر منطق های دروغین جدا می‌ کند؛ اولا جهاد و شهادت و مقاومت در این منطق مبتنی بر عقلانیت و مبانی استوار فکری، عقلی و معنوی است، جهاد و شهادت با آن که اوج عواطف و احساسات بی پایان است ولی بر عقل و منطق و استدلال استوار شده است.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که روح جهاد و شهادت راستین دفاع در برابر ظالمان و ستم پیشگان است، گفت: امروز افتخار می‌ کنیم در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم فرماندهی حرکت انقلاب اسلامی به دست رهبری بزرگ یعنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است و دیگر رهبرانی که در شعاع اندیشه اسلامی حرکت می‌ کنند.

وی ابراز کرد: جهاد و شهادت راستین مبتنی بر یک سلسله قوانین و مقررات و خطوط قرمز است؛ راهی که داعش طی کرد برای لوث کردن مسیر جهاد بود، سربریدند، سوزاندند و هزاران روش غیر اسلامی را به کار بردند در حالی که جهاد اسلامی همراه با اخلاق و آداب و مقررات در اوج ایستادگی و مقاومت است.

دبیر دومین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم یادآور شد: فرزندان و همسران شهدای شما همسنگران طلاب و اساتید، کسانی بودند که با فرماندهی و اذن ولی فقیه و در سپاه اسلام و برای دفاع از سرزمین های اسلامی در مقابل دشمنان خون خوار ایستادند.

وی افزود: بر اساس منطق مستشاری و کار فرهنگی و معنوی و با درخواست های دولت دوست عراق و سوریه بوده است و همه این حضور در برابر حقیقت جبهه استکبار است و مبادا کسانی فکر کنند که ما درون یک جنگ درونی مذهبی و تفرقه های طائفه ای قرار داریم.

آیت الله اعرافی با اشاره به این که روحانیت هرگز در دام مسائل فرقه ای و مذهبی نمی افتد، تصریح کرد: ما از برادران شیعه و اهل سنت و از علمای بزرگ فرق از همه مذاهب اسلامی شهید داریم و همه دست به دست هم داده و در برابر استکبار جهانی و تکفیری های مفتضح ایستاده ایم.

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: اقدامی که دولت دوست سوریه و عراق و جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین انجام دادند، یک اقدام مهم تمدنی در برابر استکبار و حرکت تفرقه انگیزی بود که اگر جلوی آن را نگرفته بودند امروز چهره جهان اسلام دگرگون شده بود و انقلاب اسلامی به سمت نابودی می‌ رفت.

وی بیان داشت: تأکید می‌ کنیم که حوزه و روحانیت سرافراز اسلام همچنان پای آرمان های بلند اسلام و انقلاب اسلامی ایستاده است؛ حوزه ما قطعا انقلابی خواهد ماند و از آرمان های شهیدان دفاع می‌ کند و هرگز کوتاه نخواهد آمد.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب آماده برداشتن گام های بلندتری در حوزه هستیم، گفت: ما برای ترمیم گام های پیشین قدم برداریم آینده از آن اسلام خواهد بودکه در آن اسرائیل جایگاهی ندارد و تمدن نوین اسلامی به فضل الهی شکل خواهد گرفت./1330/پ202/ج

ارسال نظرات