۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۹۸۲۳۸
(۳۰ سالگی منشور روحانیت)

منشور روحانیت مسیر جهش و تحول علمی حوزه را مشخص کرده است

منشور روحانیت مسیر جهش و تحول علمی حوزه را مشخص کرده است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت هوشیاری حوزه نسبت به رسوخ جریان نفوذ به بدنه این مرکز مهم علمی و دینی جامعه اسلامی تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به منشور تاریخی روحانیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امروز حوزه و روحانیت برای جهش و تحول علمی باید بیش از پیش به این منشور مهم و راهبردی توجه کند.

وی با بیان این که علما و روحانیت در طول تاریخ همواره در جهت صیانت از دین و ارزش‌های الهی گام برداشتند، افزود: پیام تاریخی امام خمینی (ره) به حوزه‌های علمیه و روحانیت نشان از جایگاه مهم و راهبردی روحانیت در نظام اسلامی بوده است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله بهشتی (ره) نوشهر با اشاره به این که حوزه‌های علمیه و روحانیت با بصیرت در طول تاریخ همواره سدی محکم در برابر انحرافات و کج روی‌ها بوده اند، تصریح کرد: اگر تلاش‌ها و مجاهدت‌های علما و فقهای دینی نبودند امروز مشخص نبود مردم از چه دینی بهره می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که امام خمینی (ره) در پیام تاریخی خود به حوزه و روحانیت نسبت به خطر جریان‌های انحرافی در حوزه احساس نگرانی کردند، گفت: همان طور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز تأکید کردند باید نسبت خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان در حوزه هوشیار باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن به دلیل نقش مهم و حساس حوزه‌های علمیه همواره تلاش کرده تا زمینه نفوذ جریان‌های انحرافی را در این مرکز حساس فراهم کند، بیان داشت: امروز حوزه باید بیش از هر زمان دیگری مراقب نفوذ جریان‌های خطرناک باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی (ره) در منشور تاریخی روحانیت نسبت به خطر جریان نفوذ در حوزه و روحانیت هشدار دادند، تصریح کرد: روحانیت امروز باید به شدت هوشیار باشد، چون جریان نفوذ با یارگیری به دنبال رسوخ در بدنه حوزه است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که متأسفانه در طول تاریخ روحانیت بی بصیرت ضربه‌های سختی به جامعه دینی و انقلابی وارد کردند، بیان داشت: همان طور که امام راحل نیز فرمودند ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاری‌تر از اغیار بوده و هست.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که امروز یکی از وظایف مهم حوزه و روحانیت تقویت و استمرار روح اسلام انقلاب در جهان است، خاطرنشان کرد: حوزه باید با حفظ روحیه و منش انقلابی خود افزون بر جهش و تحول علمی در جهت تقویت جایگاه انقلاب و نظام اسلامی تلاش مضاعف کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات