۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۹۸۲۴۰
(۳۰ سالگی منشور روحانیت)

دلبستگی و دنیا زندگی مهمترین آفت برای روحانیت است

دلبستگی و دنیا زندگی مهمترین آفت برای روحانیت است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بازخوانی نقش و رسالت حوزه و روحانیت و تطبیق آن با منشور جامع روحانیت امام خمینی(ره) تأکید کرد.
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به سالروز پیام تاریخی امام خمینی (ره) خطاب به روحانیان اشاره کرد و گفت: این پیام تاریخی رسالت واقعی حوزه‌های علمیه را تعیین کرده است.
 
وی با بیان این که جایگاه روحانیت در این منشور مهم برای عموم مردم به خوبی تبیین شد، افزود: امام خمینی (ره) در این پیام تاریخ تاریخی رسالت‌ها و مسؤولیت‌های مهم روحانیت را به آن‌ها متذکر شدند.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که منشور روحانیت امام خمینی (ره) بازخوانی نقش و رسالت حوزه و روحانیت بوده است، بیان داشت: بازخوانی رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیت موجب تحولات بسیاری در این موضوع شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این پیام تاریخی امام خمینی (ره) موجب تحول و جهش خاصی در حوزه‌های علمیه شد، بیان داشت: امروز نیز بازخوانی آن پیام تاریخی می‌تواند به تحرک، پویایی و نشاط علمی حوزه‌های علمیه بینجامد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی (ره) در آن منشور مهم نسبت به دنیازدگی روحانیت تذکر جدی دادند، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت انقلابی باید با تأسی از سیره زندگی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ساده زیستی، زهد و تقوا پیشگام سایر اقشار جامعه باشد.
 
حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که منش و روش امام خمینی (ره) باید الگوی زندگی جامعه روحانیت قرار گیرد، بیان داشت: رمز جاودانه ماندن امام خمینی (ره) نیز در همین مسأله مهم است.
 
مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تأکید براین که دلبستگی و دنیا زندگی مهم‌ترین آفت برای علما و روحانیت است، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده روحانیت روزی در این مسیر قرار گیرد شاهد انحرافات جدی در جامعه اسلامی خواهیم بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام خمینی (ره) بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت فقه در همه امور جامعه تأکید داشتند، بیان داشت: امروز فقه ظرفیت بسیار بالایی برای پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه دارد که باید از بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./950/ت210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات