۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۹۸۲۴۱
آیت‌الله اراکی:

پیامبر اکرم و ذریه پاک ایشان محور وحدت در جوامع اسلامی هستند

پیامبر اکرم و ذریه پاک ایشان محور وحدت در جوامع اسلامی هستند
آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه سادات باید تقویت کننده وحدت در جوامع اسلامی باشند، گفت: پیامبر و ذریه پاک ایشان محور وحدت در جوامع اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، امروز در دومین همایش بزرگ سادات که به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) امروز در سالن سران اجلاس برگزار شد، گفت: ائمه اطهار(ع) که از نسل و ذریه حضرت زهرا(س) هستند در فرهنگ اسلامی و منابع دینی جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با استناد به روایات بیان شده مبنی بر اینکه بیعت با پیامبر اسلام با سمع و طاعت بوده ادامه داد: در منابع دینی آمده است که وجود مبارک پیامبراسلام و ذریه پاک حضرت محور وحدت در جوامع اسلامی هستند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به آیات و روایات، وجود مقدس پیامبر را نعمت مستمر برای همه زمان ها بیان کرد و گفت: این نعمت در همه ادوار جریان دارد و فرزندان ایشان تداوم این نعمت هستند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه وجود مقدس پیامبراکرم(ص) اساس و پایه وحدت در جوامع اسلامی است، عنوان کرد: مهمترین هدف و تلاش مجمع تقریب عملی ساختن این وحدت و بازگشت به این نعمت بزرگ الهی است؛ بنابراین در جامعه اسلامی باید با ابزارهای مختلف از وجود این نعمت الهی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه قریب به 300 میلیون سادات در جوامع اسلامی زندگی می کنند و آنان می توانند نقش اساسی در ایجاد وحدت داشته باشند، اظهار داشت: امروز ما شاهد حضور و وجود سادات در سراسر جهان هستیم.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: مهمترین وظیفه سادات آن است که مدافع و حافظ این محوریت باشند تا از این طریق وحدت واقعی در جوامع اسلامی شکل بگیرد.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در خصوص اهداف این همایش، گفت: همایش بزرگ سادات در راستای ایجاد و تقویت روابط بین سادات نبوی و فاطمی و پرداختن به نقش عظیم و تاثیرگذار همبستگی در جوامع اسلامی بر گزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان باید به اشکال مختلف در جوامع اسلامی تقویت شود، اظهار داشت: همه نهادهای آموزشی و تبلیغاتی باید از این نسل مبارک صیانت و حفاظت کرده و توجه ویژه ای به سادات داشته باشند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات