۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۹۸۲۶۰
امام جمعه موقت تهران:

حضرت زهرا محور تحکیم وحدت امت اسلامی است

حضرت زهرا محور تحکیم وحدت امت اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد حضرت زهرا (س) را محور تحکیم وحدت امت اسلامی دانست و گفت: امت اسلامی باید حول محور وحدت حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، امروز در دومین همایش بزرگ سادات که به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) امروز در سالن سران اجلاس برگزار شد، گفت: همایش بزرگ سادات در راستای بیشتر شناخته شدن جایگاه و منزلت سادات و ذریه نبی اکرم(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) براساس روایات مختلف از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار هستند، ادامه داد: این همایش بیشتر گویای این مهم است که امت اسلامی می توانند حول محور کتاب آسمانی اسلام یعنی قرآن کریم، پیامبراعظم(ص)، قبله واحد و حضرت زهرا(س) که از مشترکات مسلمانان به شمار می روند وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: محورهای بیان شده چهار رکن مهم برای ایجاد و تقویت وحدت جوامع اسلامی به شمار می رود و سادات می توانند در ایجاد این اتحاد نقشی اساسی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه استحکام بخشیدن به روابط امت اسلامی از مهمترین وظایف مسلمانان محسوب می شود، گفت: شما سادات می توانید در این مسیر به تقویت وحدت امت اسلامی اهتمام ویژه و اثر بخشی داشته باشید.

وی با بیان اینکه وجود سادات و ذریه حضرت زهرا(س) استحکام‌بخش امت اسلامی هستند، عنوان کرد: امت اسلامی باید حول محور وحدت حرکت کنند تا تمدن اسلامی براساس آموزهای دینی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: ولادت حضرت زهرا (س) نقطه‌ عطفی برای تحکیم وحدت امت اسلامی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات