۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۸۲۶۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اوج همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش باید در دانشگاه فرهنگیان باشد

اوج همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش باید در دانشگاه فرهنگیان باشد
امام جمعه بجنورد با اشاره به ورود همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به مدارس، گفت: باید اوج همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش در این دانشگاه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان حوزه و آموزش‌وپرورش، با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع تربیت در نظام اسلامی، بر تقویت همکاری این دو نهاد در راستای تربیت نسل متعهد و متخصص تأکید کرد.

وی با اشاره به اولویت‌های موجود در این زمینه، گفت: با توجه به نقش بی‌بدیل معلم در تحقق اهداف تعلیم و تربیت اسلامی و تأکیدات رهبری بر ضرورت اهتمام جدی به مراکز تربیت نیروی انسانی به‌ویژه دانشگاه فرهنگیان، باید مشارکت حوزه‌های علمیه در فرآیند تربیت نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش افزایش یابد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید در دانشگاه فرهنگیان ارتباط حوزه علمیه و این دانشجویان قوی‌تر باشد، افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه همه به آموزش‌وپرورش و مدارس ورود می‌کنند؛ ازاین‌رو باید در فرصت تحصیلی این معلمان ارتباط روحانیت با آن‌ها به‌شدت افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سرمایه‌گذاری دینی بیشتری شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان این دانشگاه نیروهایی هستند که وارد بدنه آموزش‌وپرورش شده و افکار و اندیشه‌های فرزندان خود را به آن‌ها می‌سپاریم؛ ازاین‌رو باید ازلحاظ دینی و معنویت عمق بیشتری داشته باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: باید ارتباط روحانیت با دانشگاه فرهنگیان بیشتر و عمیق‌تر شده و انس بیشتری بین روحانیت و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تربیت نیروی انسانی بسیار باارزش و حساس است، تصریح کرد: در این راستا باید اوج همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در دانشگاه فرهنگیان باشد؛ زیرا خروجی‌های آن این دانشگاه در آینده نزدیک به‌عنوان معلم و دبیر در مدارس ما فعالیت کرده و می‌توانند تأثیرگذاری ویژه‌ای برای ارتقای بعد معنوی دانش آموزان به‌عنوان نسل آینده کشور داشته باشند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات