۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۹۸۲۷۳
(۳۰ سالگی منشور روحانیت)

حوزه علمیه با فقه پویای جعفری مشکلات آینده جهان اسلام را حل کند

حوزه علمیه با فقه پویای جعفری مشکلات آینده جهان اسلام را حل کند
حجت الاسلام سپهر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: حوزه علمیه با فقه پویای جعفری مشکلات آینده جهان اسلام را حل کند.
حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان داشت: رهبر انقلاب در این بیانیه انقلاب اسلامی را از سال ۱۳۴۲ تاکنون با تفصیل از جمله شکنجه زندانیان انقلابی، تبعید امام، شهدا و تروریست‌ها و سازمان منافقین، جنگ ۸ ساله، تحریم‌های اقتصادی به صورت روشن و تصویرگونه برای ملت ایران تبیین کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه رهبر انقلاب برای ۵ دهه آینده انقلاب اسلامی تکلیف مسؤولان اجرایی و تصمیم ساز نظام اسلامی در قوای سه گانه را مشخص کرده است، اظهار داشت: رهبری وظایف نخبگان در محیط دانشگاه و حوزه‌های علمیه را مشخص کرد ضمن اینکه شرح وظایف همه اقشار جامعه بصورت مفصل در چنین بیانیه‌ای تبیین و تشریح شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه باید در عرصه علم و تکنولوژی و فناوری روز دنیا گام برداریم، افزود: در حوزه عقل و اندیشه و فکر و پژوهش محوری گام برداریم و انقلاب اسلامی را با علوم و تکنولوژی روز به جهانیان صادر کنیم.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به اینکه ایران اسلامی باید زمینه ساز تمدن پویای اسلامی برای تشکیل حکومت عدل الهی باشد، تصریح کرد: تمدنی از اسلام و مدیریت اجرایی نظام اسلامی و دینی و الهی ارائه دهیم که جهانیان از آن استقبال و بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه رسیدن به تمدن اسلامی و ارائه یک حکومت جامع اسلامی نیازمند مشارکت نخبگان، علما و صاحب نظران در همه عرصه‌ها است، گفت: امیدوارم با تعیین تکلیفی که رهبر انقلاب برای مسؤولان بیان کرد، جوانان نیز خود را مخاطب دانسته و بدانند آینده اجرای چنین بیانیه‌ای و مدیریت نظام اسلامی بر دوش شان خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه آینده جهان متعلق به اسلام و جهان تشیع با محوریت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی زمینه حکومت مهدوی را فراهم می‌کند با این حال دست اندرکاران حکومت اسلامی باید پاک دست، خدمتگزار، انقلابی و مقید به واجبات دین، امامت و ولایت باشند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه خصلت‌های اجرایی سلمان فارسی، اباذر، مالک اشتر، مقداد و عمار یاسر را در نسل آینده نظام اسلامی برای عملی کردن حکومت اسلامی و تمدن شیعی و مهدوی به وجود بیاوریم، اضافه کرد: رسالت حوزه‌های علمیه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند و والا است؛ چرا که بار مسؤولیت معنوی، مبانی فکری و عقیدتی و اجرای آموزه‌های مذهبی بر عهده حوزویان خواهد بود.

حجت الاسلام سپهر خاطرنشان کرد: علمای آینده باید آگاه به همه مسائل اجتماعی، سیاسی و جهان باشند و حوزه علمیه جهان تشیع باید قدرت پاسخگویی به همه شبهات در مبانی دینی و اعتقادی داشته باشد ضمن اینکه با مسائل اقتصادی و سیاسی و عرصه سیاست جهان در دهه‌های آینده آشنا و با فقه پویای جعفری مشکلات آینده جهان اسلام را حل کند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات