۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۹۸۲۷۵
رییس فرهنگستان علوم پزشکی:

توجه به حوزه سلامت معنوی آثار شگرفی به دنبال دارد

توجه به حوزه سلامت معنوی آثار شگرفی به دنبال دارد
مرندی گفت: با توجه به مبانی و محتوای غنی معنویت در دین اسلامی، اگر به حوزه سلامت معنوی توجه شود، تأثیرات شگرف و عمیق در جامعه حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی در ششمین "همایش ملی سلامت معنوی اسلامی" که امروز در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: دنبال کردن و توجه به این بیانیه که توسط رهبر معظم انقلاب طرح شده، امری ضروری و لازم است.

رییس همایش سلامت معنوی ادامه داد: جوامع غربی از قرن‌های گذشته با دین ستیزی، دین و معنویت را از علوم مادی جدا کرده و ضربه شدیدی به جامعه علمی جهان وارد کرده‌اند، گفت: جای امیدواری است که در همایش امسال، آثار و مسائل ملموس این همایش در جامعه دیده شود.

مرندی با اشاره به حساسیت در تحقیقات علمی گفت: رهبر انقلاب و مراجع و اساتید حوزه علمیه، با نهایت توان خود، ما را در این برگزاری این همایش و پیشرفت این حوزه یاری کرده‌اند.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت که تمام این توانمندی‌ها و مسئولیت اجرایی بحث سلامت معنوی را دارد، بایستی در گسترش مفاهیم سلامت معنوی در جامعه تمام توان خود را به کار ببندد.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به این که غربی‌ها در این زمینه بیشتر از ما کار کرده‌اند، گفت: با وجود بی‌دینی جوامع غربی، توفیقاتی در این زمینه سلامت معنوی کسب کرده‌اند، اما کاستی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به تحقیق مؤسسه سانفرانسیسکوی آمریکا در زمینه سلامت معنوی بیان کرد: در سانفرانسیسکوی آمریکا 400 میهمان را به دو دسته تقسیم کرده و از دسته از مردم که نمی‌دانستند، خواسته شد تا برای یک گروه 200 نفری دعا کنند و بعد از 5 سال از جهت گرفتگی قلبی‌ و مشکلات مرگ و میر مشاهده کردند که تفاوت بسیار زیادی بین این دو دسته وجود دارد.

مرندی تأکید کرد: با توجه به مبانی و محتوای غنی معنویت در دین اسلامی، اگر به حوزه سلامت معنوی توجه شود، تأثیرات شگرف و عمیق در جامعه حاصل خواهد شد.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی افزود: باید کاری کرد که زندگی کوتاه دنیوی مطلوب‌تر شده و زمینه برای جامعه ابدی مطلوب نیز فراهم شود که با کمک جامعه علمی و پزشکی، این امر امکان‌پذیر است./876/پ202/س

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
مهدی شاهی
ارسال نظرات