۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۹۸۲۸۱
حجت الاسلام والمسلمین شیرازی:

روحانیت از همه هستی خود می گذرد اما تسلیم دشمن نمی شود

روحانیت از همه هستی خود می گذرد اما تسلیم دشمن نمی شود
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با تأکید بر نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب و اسلام ناب گفت: این نهاد مبارک خود را برای چهل ساله دوم انقلاب آماده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین  کنگره بین المللی بزرگداشت 140 روحانی شهید مدافع حرم ایران، افغانستان، سوریه و عراق امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: اینگونه کنگره ها شکل می گیرد تا اعلام کنیم همچنان که حوزه و روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی علمدار بود هنوز هم پای ارزش ها و آرمان های انقلاب ایستاده است.

وی افزود: ما در این همایش اعلام می کنیم که برای چهل سالگی دوم انقلاب اسلامی نیز آمادگی داریم تا محکم تر از دیروز پای ارزش ها بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی تصریح کرد: روحانیت در طول این چهل سال نشان داد که سر می دهد، تکه تکه می شود، زیر زنجیر تانک ها قرار می گیرد ولی زنجیر اسارت را به گردن نمی اندازد، از همه هستی خود می گذرد ولی تسلیم دشمن نمی شود.

وی روحانیت را حافظ و نگهبان اسلام ناب محمدی عنوان کرد و یادآور شد: آن روز امام راحل گفت از درس خود بگذرید و اسلام را حفظ کنید، روحانیت نیز تا پای جان ایستادگی کردند و امروز نیز روحانیت شیعه در سراسر جهان تلاش می کند که اسلام حقیقی را به جهانیان معرفی کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس خاطرنشان کرد: روحانیت از هستی خود گذشت تا به جهان بفهماند بالاترین مرگ شهادت است و بالاترین ارزش ها نظر به وجه الله است؛ شهدا به وجه الهی نظر می کنند تا به حوزه های علمیه و طلاب و روحانیت نشان بدهند کمال در جهاد و مبارزه و ایثار حاصل می شود.

وی با بیان این که درس خواندن جزئی از حرکت طلبه برای رساندن جامعه به خدا است، گفت: جامعه بشری بدون مبارزه و گذشت نمی تواند به خدا وصل شود و این روحانیت است که این بار سنگین را به دوش می کشد.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی در پایان یادآور شد: به برکت خون شهدا و تلاش و ایثار مجاهدان ان شاءالله در آینده نزدیک انقلاب اسلامی سراسر جهان را فراخواهد گرفت و ما جهانی بدون رژیم صهیونیستی را تجربه خواهیم کرد./1330/202/ج

ارسال نظرات