۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۹۸۲۹۷
آیت الله علم الهدی:

روحانیان نباید نسبت به تحولات سیاسی کشور و جهان بی تفاوت باشند

روحانیان نباید نسبت به تحولات سیاسی کشور و جهان بی تفاوت باشند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: طلاب باید در کنار درس از مسائل مهم جهان اسلام با خبر باشند و نباید با بی تفاوتی از کنار این تحولات مهم بگذرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در همایش تجلیل از برترین‌های حوزه علمیه خراسان که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد با بیان اینکه رسالت روحانیت مومن سازی مردم است، گفت: تشکیلات حوزه علمیه برای مومن سازی جامعه در یک بستر دینی است. مومنی که روحانیت و تشکیلات حوزه علمیه می سازد بنابر تعریف قرآن باید با اموال و جان خود در راه خدا و رسول او جهاد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مومن سازی یک حرکت فکری و فرهنگی است، افزود: قرآن کریم مومن مجاهد را مومنی می داند که در او تردید و شکی نیست. لاجرم رفع شک ها و تردیدها از دل و اندیشه مومنان، رسالت سنگین فکری و فرهنگی نهاد روحانیت و حوزه علمیه است.

وی این امر را نیازمند توان فکری و علمی بالای روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: روحانیان و طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند و اگر توانایی علمی و فکری لازم برای رفع تردیدها و شبهات از دل مردم را نداشته باشند، نمی توانند به عنوان یک سرباز و خدمت گذار موثر برای حضرت مهدی(عج) انجام وظیفه کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان ضرورت کشف استعدادهای علمی در حوزه علمیه تصریح کرد: این امر بر عهده مدیران این تشکیلات است؛ خوشبختانه مدیریت حوزه علمیه خراسان در کشف ذخایر و استعدادهای علمی اقدامات مناسبی را انجام داده است. عناصر با استعداد حوزه می توانند محور همه جریان ها و فعالیت های علمی حوزه شوند.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: طلاب و روحانیان باید این نکته را در نظر داشته باشند که وضعیت تقابل امروز اسلام با جهان کفر در مرحله خطیری است، اما در عین حال مجاهدات تحصیلی و آموزشی ما نتوانسته است در اردوگاه امام زمان(عج) یک جریان قدرتمند علمی را با تعداد قابل توجهی از افراد به وجود بیاورد.

امام جمعه مشهد با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در مورد اقدامات خوب حوزه افزود: فعالیت های مثبت و طرح های نو و زیبایی در حوزه خراسان انجام شده است اما باید در امر اطلاع رسانی این فعالیت ها تلاش بیشتری شود تا اساتید کاملا در جریان این تحولات قرار بگیرند.

وی با دعوت طلاب به آگاهی از مسائل روز اسلام خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار دروس خود از مسائل مهم جهان اسلام با خبر باشند و نباید با بی تفاوتی از کنار این تحولات مهم بگذرند و یا صرفا تماشاچی باشند؛ طلاب و روحانیان نقش بسیار حساسی در تحولات اجتماعی و اقتصادی امروزی جامعه دارند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ما به عنوان روحانیان و طلاب اگر از نقش خطیر خود در وقایع امروز جهان اسلام و ایران غفلت کنیم مسؤول تمام خسارت هایی که بر پیکره دین وارد می شود خواهیم بود./861/پ202/ب1

ارسال نظرات