۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۹۸۳۰۰
امام جمعه ارومیه:

وحدت رویه در هزینه‌ کردهای فرهنگی ضرورت دارد

وحدت رویه در هزینه‌ کردهای فرهنگی ضرورت دارد
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قریشی با تأکید بر توقف موازی کاری در نهادهای فرهنگی، گفت: وحدت رویه در هزینه‌کردهای فرهنگی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در دیدار مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: توجه به تحقق عدالت در تمامی عرصه ها به ویژه اختصاص بودجه های فرهنگی در کشور نیازمند توجه بیشتر نمایندگان مجلس است.

وی با بیان این‌که تخصیص بودجه فرهنگی باید بر اساس شرایط هر استان باشد، افزود: این استان به علت وضعیت خاص و ویژه نیازمند توجه ویژه در حوزه فرهنگ است، تنوع اقوام و ادیان یکی از مزیت های فرهنگی این استان به شمار می رود که با توجه به این امر، باید مسؤولان در اختصاص بودجه فرهنگی توجه ویژه به استان های مرزی داشته باشند.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود خواستار نظارت جدی بر روند تولید فیلم و انتشار کتاب در کشور شد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه بسیار سنگینی در این عرصه بر عهده دارد؛ برخی مواقع محتویات این آثار، آداب و سبک زندگی نامناسبی را در کشور ترویج می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با تأکید بر توقف موازی کاری در نهادهای فرهنگی ابراز کرد: وحدت رویه در هزینه‌کردهای فرهنگی نیز ضرورت دارد؛ به عبارتی باید انسجام مناسب در انجام کارهای فرهنگی وجود داشته باشد، تا جلوی اتلاف هزینه ها گرفته شود.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در سخنانی با اشاره به شرایط و وضعیت فرهنگی استان در اظهار داشت: آذربایجان‌غربی اشتراکات فرهنگی با کشورهای هم‌مرز آذربایجان، ترکیه و اقلیم عراق دارد، اما متاسفانه بودجه فرهنگی در آذربایجان‌غربی از سایر استان‌های غیرمرزی کمتر است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در مقایسه با کل کشور دچار عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و هنری است، افزود: ۱۵ میلیون نفر از لحاظ روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با استانی مانند آذربایجان‌غربی مرتبط هستند و به علت توزیع نادرست فرهنگی در استان، شاهد فقر فرهنگی هستیم.

همچنین حجت الاسلام سیدعلی حسینی، مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران ماهیت فرهنگی و دینی دارد، اظهار داشت: در بخش قرآن و عترت و فعالیت های هنری و فرهنگی در استان آذربایجان غربی اقدامات خوبی صورت گرفته که باید مورد حمایت جدی قرار گیرند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات