۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۹۸۳۰۴
استاد حوزه علمیه:

حیات ابدی و سرمدی، عالم غیب است

حیات ابدی و سرمدی، عالم غیب است
استاد حوزه علمیه گفت: حیات ابدی و سرمدی عالم غیب است و اسفل ترین مواد جسم مادی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسن منفرد استاد اخلاق حوزه علمیه تهران، ظهر امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ما در این عالم واجب الوجود، ممکن الوجود، خیر و شر، نور و ظلمت علم و جهل، سعادت و شقاوت و مفاهیم متناقض دیگری داریم و این تضاد در عالم برقرار است.

وی در ادامه افزود: اراده حضرت حق به وجود تعلق گرفته است و وجود، ذات و اصالت قرار گرفته و ظلمت و خذلان فرع و عرض قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: توجه حضرت حق بالذات به نور و سعادت قرار گرفته و حیات ابدی و سرمدی عالم غیب است و اسفل ترین مواد جسم مادی انسان است.

آیت الله منفرد با اشاره به ابعاد وجودی انسان خاطرنشان کرد: ذات حق برای انسان دو بعد قرار داده است، یک بعد جسمانی است و بعد دیگر بهیمیت، سبعیت، حیوانیت، شیطانیت است.

وی در ادامه افزود: فرشته ها و ملائک نور محض هستند و خداوند درون انسان ابعاد و امیال مختلفی قرار داده و ضمن آن اختیار را در راستای عمل ما برای ما مهیا کرده است اما نباید بعد بهیمیت و شیطانیت، بعد روحانی انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: خداوند ضمن تفویض عقل، دستور به تعقل داده است و تا خودت را درک نکند نمی تواند به مقصد برسد و در واقع در این حالت ذلیل شیطانیت نفس شده است.

وی در پایان ضمن گریزی به مسائل اقتصادی روز خاطرنشان کرد: تنها موجودی که می تواند به عالم غیب و ملکوت راه پیدا کند انسان است و روح مجرد همان اصل وجود انسان است./811/پ210/ب1

ارسال نظرات