۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۹۸۳۰۶
جانشین فرمانده کل سپاه:

بدون داشتن قهرمانان بزرگ نمی‌توان یک ملت زنده داشت

بدون داشتن قهرمانان بزرگ نمی‌توان یک ملت زنده داشت
سردار سلامی گفت: انسان‌هایی که دنیا در چشمان آنها کوچک است، کسانی هستند که با سیر معنوی می‌توانند طبقات آسمان‌ها و زمین‌ را بپیمایند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ششمین "همایش ملی سلامت معنوی اسلامی" که امروز در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با اشاره به سابقه مبارزاتی دکتر شیبانی اظهار داشت: دکتر شیبانی کسی است که سال‌ها بیرق آزادی را در زندان‌ها بر دوش می‌کشید تا رسالتی نبوی برای باز کردن غل و زنجیر اسارت از دست و پای یک ملت را به فرجام برساند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: همیشه عناصری وجود دارند که ساختمان و شخصیت یک ملت را می‌سازند، انسان‌های بزرگی که استوانه‌های وثیق و قائمه متین شخصیت یک ملت هستند.

وی با تأکید بر این که نمی‌توان بدون داشتن قهرمانان بزرگ، یک ملت زنده و بزرگ داشت، گفت: عظمت و وسعت هر جامعه و ملتی به عظمت روح و وسعت قلب‌ها و قلمروی ذهن‌های مردان و زنان آن بسته است، حتی این انسان‌ها هستند که وقتی تجسم ارزش‌های یک ملت می‌شوند، شکوه و عظمت یک دین و مکتب را نشان می‌دهند.

سلامی ابراز داشت: خوشبختانه جامعه ما از نعمت داشتن این گونه شخصیت‌ها بهره‌مند است، خصوصا در این تاریخ نورانی بعد از انقلاب اسلامی که شهدا، صالحان، صدیقین و انسان‌هایی که علم، تقوا و عمل را با هم جمع کرده و تندیس‌های زنده‌ای از جامه عمل هستند که جامعه به احترام آنها بلند شده و به واسطه آنها سربلند می‌شود، اینها سرمایه‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که جامعه به واسطه آنها، مسیر را پیدا می‌کند.

وی با بیان این که این‌ انسان‌ها همان علامت‌ها و نشانه‌ها برای جستجوی مسیر حقیقت هستند، گفت: شهدای ما چراغ‌های نورانی و همیشه جاودان هستند که موت نمی‌تواند حیات طیبه را از آنها بگیرد و نه تنها خود مظهر حیات طیبه و پاکیزه هستند که بلد طیب ایجاد می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: دکتر شیبانی بر سپهر افتخارات این میهن و ملت مانند یک ستاره راه را نشان می‌دهد، انسان‌هایی که خداوند در دایره هدایت خود قرار داده و به همین واسطه به آنها شرح صدر داده است.

وی با اشاره به این که بی‌توجهی به مادیات دنیا نشانه‌های شرح صدر است، بیان کرد: انسان‌هایی که دنیا در چشمان آنها کوچک است، کسانی هستند که با سیر معنوی می‌توانند طبقات آسمان‌ها و زمین‌ را بپیمایند.

سلامی تأکید کرد: اگر ما ایمن، متعالی، پرافتخار و کریم، هستیم، این کرامت از وجود چنین شخصیت‌های ذی وجودی است که باید ستوده شوند و این ستوده شدن نه به خاطر نیاز آنها که به خاطر نیاز ما و جامعه است.

وی بیان کرد: امروز از سلامت معنوی صحبت می‌کنیم، آن هم از سلامت معنوی اسلامی، در حالی که در دنیای غرب که نگرش اسلامی مطرح نیست، فقدان معنویت و روحانیت در آنها به گونه‌ای است که استعداد حاصل از رشد علم را برای از بین رفتن سرمایه زمین و انتشار میکروب‌ها در دنیا به کار می‌برند تا خود سالم بمانند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: وقتی دین و اسلام در نگاه علم جای نگیرد، تمام تلاش‌های علمی جز به از بین رفتن جامعه بشری منتهی نمی‌شود.

سلامی افزود: امثال دکتر عباس شیبانی، طلایه داران آرامش واقعی و امنیت هستند و حتی زمانی که مؤمن هستند، ایمان خود را به ظلم آلوده نکرده و امنیت خود را در پرتو آموزه‌های آمیخته به ظلم جستجو نمی‌کنند.

گفتنی است، در پایان حجج اسلام، رستمی، ساجدی، هاجریآقایان مرندی، ابوالقاسمی، ایرانی‌خواه، لاریجانی، عزیزی، صدرایی، سردار سلامی و تعداد دیگری از اساتید حاضر در همایش با اهدای لوح تقدیر از دکتر عباس شیبانی تجلیل کردند./876/پ203/س

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
مهدی شاهی
ارسال نظرات