۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۹۸۳۲۴
آیت الله نمازی:

رسانه ملی یک سرمایه در جبهه فرهنگی است

رسانه ملی یک سرمایه در جبهه فرهنگی است
آیت الله نمازی گفت: رسانه ملی یک سرمایه ملی در جبهه فرهنگی و اطلاع رسانی برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی بعد از ظهر امروز در دیدار عبدالحسيني مدیر کل صدا و سمیای استان اصفهان با اشاره به اینکه رسانه به ویژه رسانه ولی از دو زوایه قابل تحلیل و تفسیر است، گفت: رسانه یک بعد مادی و یک مادی معنوی دارد.

وی افزود: رسانه در بعد مادی یک امتیاز در ساختار حاکمیتی است که برای استان و یا شهرستان به عنوان یک امتیاز مادی و یک زیر ساخت در راستای توسعه و ارتقای شهرستان و سبب خوشحالی و رضایت مردم است.

آیت الله نمازی بعد معنوی رسانه را مهمتر از بعد مادی آن دانست و اظهار داشت: در دوره‌ای که جمهوری اسلامی ایران مورد تهدید و توطئه‌های استکبار جهانی قرار دارد رسانه به عنوان یکی از سنگر‌های مقابله با تهدیدات و توطئه‌های استکبار جهانی است.

وی افزود: امروز در حالیکه ده‌ها هزار رسانه مکتوب و غیر متکوب و فرستنده ماهواره‌ای و فضای مجازی و اینترنت علیه جمهوری اسلامی فعالیت دارند برای مقابله با آن‌ها در این جنگ نابرابر رسانه‌ای نیاز به مقابله فرهنگی و رسانه‌ای است.

به گفته وی، در جنگ نابرابری با دشمن قرار داریم که در ساختار حکومتی رسانه باید به گونه‌ای تعریف شود که توانایی مقابله با فرستنده‌ها و جنگ رسانه‌های استکبار جهانی را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ایجاد شکاف در افکار عمومی و انحراف افکار عمومی را یکی از دستاورد‌های جنگ رسانه‌ای استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: رسانه ملی یک سرمایه ملی در جبهه فرهنگی و اطلاع رسانی است.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی در مسیر صحیح را حائز اهمیت خواند و اضافه کرد: فضای مجازی یک طرفیت بزرگ و شمشیر دولبه‌ای است که هم تهدید است و هم فرصت است.

در ادامه بهرام عبدالحسینی مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان با تأکید بر گسترده شدن چتر شبکه استانی صدا و سیما برای همه مردم استان اصفهان، گفت: شبکه استانی اصفهان برای همه مردم  اين استان  است و تنها برای مردم شهر اصفهان نیست.

وی افزود: شهرستان کاشان براساس ظرفیت‌هایی که دارد بهره مندی این شهرستان از رادیو کاشان امری ضروری بود که با تلاش‌های نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس رادیو کاشان به عنوان آروزی دیرینه مردم این شهرستان از ۲۲ بهمن سال جاری فعالیت خودش را آغاز کرد.

مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان گفت: در راه اندازی رادیو کاشان ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بيدگل بیشترین سهم و صدا و سیمای استان اصفهان کمترین سهم را داشته است و رادیو کاشان مدیون تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی نماینده شهرستان در مجلس است.

وی افزود: برای راه اندازی رادیو کاشان و تهیه زیر ساخت‌های آن در کاشان یکماه تلاش شبانه روزی همکاران ما در صدا و سیمای استان اصفهان در ۲۲ بهمن امسال به بار نشست و رادیو کاشان فعالیت خودش را آغاز کرد.

عبدالحسینی گفت: برخی امکانات و تجهیزات نیز از سوی صدا و سیمای تهران و مرکز اصفهان تهیه و نصب شد تا مردم کاشان از ۲۲ بهمن امسال بتوانند صدای رادیو کاشان را داشته باشند.

وی افزود: خوشحالی من از راه اندازی رادیو کاشان اگر بیشتر از مردم کاشان نباشد کمتر از مردم کاشان نیست چرا که ظرفیت‌های زیادی در شهرستان کاشان است که باید از آن استفاده کرد.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان در ادامه ساخت سایت رادیویی کاشان در بلوار امام رضا (ع) را نیازمند همکاری و مساعدت مسؤولان و خیرین شهرستان کاشان دانست و افزود: رادیو کاشان هنوز از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست، اما با ساخت سایت رادیویی کاشان در بلوار امام رضا (ع) استاندارد‌های لازم آماده خواهد شد.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینکه مجوز رادیو کاشان بعد از تلاش‌های بسیاری که انجام شد در اسفند ماه سال ۹۵ اخذ شد، ابراز امیداواری کرد مجوز سیمای کاشان نیز طی یکسال آینده اخذ و راه اندازی شود.

وی افزود: زمین صدا و سیمای کاشان آماده احداث است و احداث آن نیازمند مساعدت مسؤولان و خیرین شهرستان کاشان است و با راه انداری صدا و سیما یکي از زیر ساخت‌های دیگر ارتقای کاشان به استان فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس از رسانه به عنوان زیر ساخت و ابزار فرهنگ نام برد و اظهار داشت: هرچقدر امکانات و زیرساخت‌ها در کاشان تهیه شود تا زیر ساخت رسانه نباشد نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه داشت.

به گفته وی، صدا و سیما برای کاشان یک ابزار قدرتمند برای تقویت اجتماعات، انسجام و وحدت در منطقه شهرستان کاشان است و نقش مهم و اساسی در این زمینه دارد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات