۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۹۸۳۳۷

انگلیس ده‌‌ها تروریست را به سوریه بازگرداند

انگلیس ده‌‌ها تروریست را به سوریه بازگرداند
انگلیس حدود 100 تن از اعضای گروه به اصطلاح حقوق بشری «کلاه سفیدها»، وابسته به گروه تروریستی القاعده را به سوریه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، دولت انگلستان در اقدامی که به نظر می رسد ادامه عملیات پیچیده این دولت علیه سوریه باشد، عده زیادی از تروریست های گروه موسوم به کلاه سفیدها را به سوریه بازگردانده است.

کارولین نوکس (Caroline Nokes) وزیر مهاجرت انگلستان به بی‌بی‌سی گفت که دولت وی به صورت مشترک با شوراهای محلی، در مساله بازگرداندن اعضای گروه به اصطلاح حقوق بشری موسوم به کلاه سفیدها و خانواده های آنان به سوریه اقدام کرده است.

وی گفت: شکی ندارم که انگلستان نقش خود را در طرح جهانی بازگردان مهاجران به مبدا مهاجرت خود، ادامه خواهد داد.

در جولای سال 2018 میلادی، با پیشروی و پیروزی های محور مقاومت و دولت سوریه، بیش از 400 تن از اعضای گروه کلاه سفیدها که در انگلستان تشکیل شده است، مجبور به ترک سوریه شدند.

این افراد در مسیر بازگشت، از بلندی های جولان گذشته و با کمک نیروهای صهیونیست به اردن وارد شدند.

در آن زمان، نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که دولت (جعلی) وی به درخواست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و سایر رهبران غربی، به خروج کلاه سفیدها از سوریه کمک کرده است.

در ماه آوریل سال 2018، وقتی تصاویری از یک حمله (ساختگی) شیمیایی در منطقه دوما در غوطه شرقی دمشق منتشر شد، کلاه سفیدها به یک باره در مرکز توجهات رسانه های غربی قرار گرفتند.

دولت های غربی بعد از انتشار این تصاویر جعلی، فورا انگشت اتهام خود را متوجه دولت سوریه نشانه گرفتند. این در حالی بود که دولت سوریه اعلام کرد تصاویر منتشر شده از حمله شیمیایی، مدرکی دال بر سناریوی کلاه سفیدها برای اتهام زنی علیه دمشق است.

سناریوی عملیات جعلی شیمیایی در سوریه، که از سوی کلاه سفید ها اجرا شد، این بهانه را به دولت های ایالات متحده، انگلیس و فرانسه داد که در آوریل سال 2018، به سوریه حمله کنند.

این درحالی بود که سوریه تمامی ذخایر سلاح های شیمیایی خود را در سال 2014 به سازمان ملل تحویل داده بود./847/ب901/ع

ارسال نظرات