۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۹۸۳۴۱

سایه سنگین بی‌اعتمادی بر کنفرانس انحرافات جنسی کلیسا در واتیکان

سایه سنگین بی‌اعتمادی بر کنفرانس انحرافات جنسی کلیسا در واتیکان
پاپ فرانسیس، در نشستی که برای مبارزه با اقدامات غیر اخلاقی کلیسای کاتولیک در واتیکان برگزار کرد، به صحبت های شعاری خود ادامه داد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس، برای مبارزه با مساله سوء استفاده جنسی و کودک آزاری کشیشان کاتولیک، نشستی 4 روزه در واتیکان برگزار کرده است.

در این نشست، پاپ فرانسیس در ادامه اظهارات شعاری خود برای مبارزه با معضل و رسوایی کلیسا، از جامعه کشیشان کاتولیک خواست که «زخمهای عمیق رسوایی کودک‌آزاری را که مسیحیان و کودکان را رنجانده است، درمان کنید».

پاپ در ادامه گفت: بندگان خدا در حال نظاره هستند و تنها با عذرخواهی و محکومیت این اقدامات راضی نمی شوند بلکه خواستار اقدامی قاطع و موثر هستند.

جلسه یاد شده در واتیکان، اقدامی بی سابقه در تاریخ کلیسای کاتولیک است چرا که جامعه مسیحیان، مدتهاست که از بی اخلاقی و جنایات کشیشان کاتولیک رنج می برند و هیچ اقدام موثری در این رابطه انجام نشده است.

رهبران کلیسا نیز بعد از گزارش هر اقدام غیر اخلاقی از سوی کشیشان، تنها به محکومیت بسنده کرده اند.

چندی پیش، هفتصد کشیش در ایالت ایلینوی (Illinois) آمریکا متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان شدند که این رقم بسیار فراتر از آماری است که خود کلیسا پیشتر فاش کرده بود.

در همین راستا، دادستان کل آمریکا در بیانیه ای غیر منتظره، دستکاری گزارشات مربوط به موارد سوء استفاده جنسی کلیسای ایلینوی از سوی این نهاد را محکوم کرد و گفت: کلیسا در برخی موارد، اصلا شکایات را بررسی نکرده و یا مراجع قانونی و مراکز مربوط به حقوق کودکان را مطلع نکرده است

در رابطه با پرونده فساد کلیسا، حدودا در دوازده ایالت آمریکا پرونده های جنایی از سوی بازجویان ارشد گشوده شده است.

بعد از چندین مورد رسوایی کلیسا به ویژه در کلیساهای آمریکا، پاپ فرانسیس در نامه ای بی سابقه خطاب به اسقف های این کشور، اعلام کرد که نحوه برخورد این اسقف ها با رسوایی های انجام شده در شهر شیکاگو و ایالت ایلینوی، نشان دهنده نیاز فوری به تغییر روش مدیریت در کلیسای کاتولیک است./847/ب901/ع

ارسال نظرات