۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۹۸۳۴۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

علمای دین جلوی تحریف اسلام و انحراف مسلمانان را بگیرند

علمای دین جلوی تحریف اسلام و انحراف مسلمانان را بگیرند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کار اصلی علمای دین این است که اجازه ندهند اسلام تحریف و مسلمانان منحرف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند عصر امروز در گردهمایی روحانیان خراسان جنوبی منطقه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان اظهار داشت: خانواده در مکتب دین، در یک جهاد بزرگ قرار دارد.

وی گفت: در خانواده، مرد همه تلاش‌ها و زحمت‌ها را تحمل می‌کند تا شرایط آسایش خانواده را برای رشد مکتبی انسان‌های نسل بعد فراهم آورد و این تلاش‌ها ارزش جهاد دارد؛ همچنین کوشش زن برای تربیت فرزند و پشتوانه فکری و آرامش روانی مرد در صحنه بیرونی به مانند جهاد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: قرآن معجزه پیامبر اکرم(ص) است و خدا آن را از هرگونه تحریف و دستبرد حفظ کرده، اما اسلام و مسلمانان با قرائت‌های مختلف از ابتدای تاریخ تاکنون قابل تحریف بوده است بنابراین کار اصلی وجود مقدس علمای دین همین است که اجازه ندهند اسلام تحریف و مسلمانان منحرف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: روحانیون به عنوان یک پرچم صدق در ارائه دین شناخته می‌شوند و این در حالی است که در گذشته و امروز بزرگترین خطری که جامعه را تهدید کرده و می‌کند، این بوده که افرادی در همین لباس و با دانستن اصطلاحات دینی منشأ انحرافات دینی شده‌اند و این وظیفه را بیشتر و سنگین تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه دین با سیاست و حکومت مسأله‌ای است که باید برای مردم تعریف شده باشد، ادامه داد: همواره انحراف در سیاست‌ها و حکومت‌ها جامعه را به انحراف در دین می‌کشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در صحنه‌های علمی و میدانی دست ما پر است، خاطرنشان کرد: اولیایی که از طرف خدا ولی امر هستند و سرنوشت جامعه را رقم می‌زنند بسیار زیبا و با استناد به آیات و با تجربه در صحنه میدانی، نقش راه را ترسیم کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: امروز بشر از نظر علم، تکنیک در زاویه مادی کم ندارد اما آیا با این پیشرفت‌ها جهان بهتر شده است یا امنیت را از تمام جهان سلب کرده و سایه ظلم را بر همه مناطق کره زمین گسترده است؟

وی افزود: آن چیزی که دنیا کم دارد مربوط به سیاست و حکومت‌ها است که اگر سیاست‌ها درست بود با امکانات موجود دنیا بهشت می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حکومت یک درصدی بر 99 درصدی، حکومت مردم بر مردم و دیگر اصطلاحات امروزی، همه حرف‌های سرگرم کننده‌ای برای فریب دادن مردم است، گفت: خداوند برای اشرف مخلوقات خود طرح و برنامه داده اما بشر از زیر آن شانه خالی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: شرط اول پیاده کردن حکومت الله، مسأله ولایت الله است، در اسلام بحث گزینش بر اساس شایستگی‌ها مطرح است بنابراین سطح فکری و اندیشه افرادی که می‌خواهند حاکم شوند از لذات دنیوی به دور است.

وی با بیان اینکه کسانی باید مدیریت امور بندگان را در دست گیرند که از لذات دنیایی آزاد و به دنبال حزب و گروه و سوء استفاده از جامعه نباشند، عنوان کرد: چنین افرادی انسان را به کمال می‌رسانند و این‌ها اولیای الهی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای اینکه دین خدا حفظ شود و بشر از انواع پستی‌ها نگه داشته شود باید امامت، محافظ دین باشد و تجربه‌های میدانی امروز ضرورت این مسأله را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: دین تمامش قانون است و یکی از ابزار بسیار مهمی که بر اساس عقل و برهان و در صحنه میدانی به بهترین وجه پاسخ می‌دهد این است که در مکتب اسلام اصل و قانون وجود دارد، قانونی که از اول خلقت انسان تا حضرت صاحب الزمان(عج) به عنوان ضابطه، کارآمد است.

وی مطرح کرد: عده‌ای بر اساس منافع خود در طول تاریخ از دین تحت عنوان نماز و روزه تعبیرهایی مطرح کرده‌اند، اما آیا حقیقت دین همین است؟؛ دین یک معنی فصیح دارد و هیچ موضوعی را نمی‌توانید تعیین کنید مگر اینکه دین برای آن حکم داده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات