۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۵۹۸۳۶۷
رییس جمهور:

آیت الله مؤمن تا پایان عمر خادم نظام اسلامی و دلسوز مردم بود

آیت الله مؤمن تا پایان عمر خادم نظام اسلامی و دلسوز مردم بود
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پیامی رحلت فقیه عالیقدر آیت الله محمد مؤمن، عضو فقید شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور در پی درگذشت عالم مجاهد آیت الله محمد مومن عضو فق‌های شورای نگهبان پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اذا مات اَلْمُؤْمِنُ الْفَقِیه ثُلِمَ فِی الاِسلام ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُها شیء»

رحلت فقیه عالیقدر و مجاهد حضرت آیت الله محمد مؤمن، عضو فقید شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این فقیه وارسته که از پرورش یافته گان مکتب امام خمینی (ره) و از مبارزان با حکومت ستمشاهی بود، ضمن تبلیغ و ترویج مستمر معارف دینی و تدریس آموزه‌ها و سیره عملی ائمه اطهار علیهم السلام، در به‌ثمر رسیدن نهضت اسلامی نقشی مؤثر ایفا کرد.

پس از پیروزی انقلاب نیز در سنگر‌های مختلف خدمتگزاری به‌ویژه در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، با بینش عمیق سیاسی و اجتماعی و انصاف و اعتدال، همواره حضوری تأثیرگذار داشت و تا آخرین لحظات عمر با ساده‌زیستی در خدمت نظام اسلامی و دلسوز مردم بود.

اینجانب این ضایعه بزرگ را محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، مردم قدرشناس ایران اسلامی به‌ویژه مردم غیور استان قم و علاقمندان و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، علوّ درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران. /۸۵۶/د103/ق
ارسال نظرات