۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۹۸۳۷۷
فقیه مؤمن | آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

آیت الله مؤمن با وجود هجمه ها و تهمت ها سنگر خدمت به انقلاب را ترک نکرد

آیت الله مؤمن با وجود هجمه ها و تهمت ها سنگر خدمت به انقلاب را ترک نکرد
نماینده خبرگان مرحوم آیت الله مؤمن را از یاران صدیق امام و رهبری دانست و گفت: این عالم مجاد تهمت ها را به جان خریدند اما سنگر انقلاب را خالی نکردند.

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله مؤمن، ایشان را یار صدیق امام و رهبری دانست و گفت: ایشان اسم با مسمایی داشتند، زیرا همانگونه که نامشان «مؤمن» است، از شخصیتی با ایمان، الهی و نورانی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مؤمن از وزنه های علمی حوزه های علمیه به شمار می رفتند، اظهار داشت: ایشان در میان اعضای خبرگان وجهه و احترام ویژه ای داشتند.

آیت الله توکل خاطرنشان کرد: این عالم فقیه هم در عرصه علمی و هم در عرصه یاری و نصرت مقام ولایت و هم در زمینه عملکرد انقلابی و باوقارشان، انسانی شایسته و مجاهد بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اخیراً کتابی از مرحوم آیت الله مؤمن با عنوان «الولایة الاهیة الاسلامیة» در زمینه ولایت فقیه چاپ شده بود که از دیدگاه علمی برای حوزه کتاب ارزشمندی است؛ ایشان عمر با برکتی داشتند و فقدانشان ثلمه و خلأ بسیار بزرگی برای همه جامعه و دنیای اسلام به شمار می رود.

وی با بیان اینکه همه اعضای مجلس خبرگان نظارت، تدین، تقوا و ولایتمدار بودن مرحوم آیت الله مؤمن را باور داشتند، عنوان کرد: ایشان در شورای نگهبان همواره در جداسازی افراد صالح از افراد ناصالح نقش محوری را برعهده داشتند؛ این عالم وارسته همه تهمت ها و نیش زبان ها را به جان خریدند، اما در نظام ماندند و با مسؤولیت های خطیر سنگر انقلاب و نظام را خالی نکردند.

آیت الله توکل در پایان یادآور شد: نظام یک سری گلوگاه هایی دارد که هر شخصی نمی تواند در آن بخش قرار گرفته و مؤثر واقع شود، در حالی که مرحوم آیت الله مرمن در گلوگاه های مهم نظام قرار داشتند و در این گلوگاه ها بدون تردید بسیار خوب و انقلابی عمل کردند و در جریان انقلاب و نظام اسلامی مؤثر واقع شدند./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات