۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۹۸۳۸۹
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

بیانیه گام دوم منشور تمدن سازی و فصل نوین حرکت انقلابی ملت ایران است

بیانیه گام دوم منشور تمدن سازی و  فصل نوین حرکت انقلابی ملت ایران است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرازهای اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: نمایندگان مجلس تا می توانند از عیوب بودجه کاسته و انضباط مالی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: این بیانیه منشوری برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بوده و تبیین کننده فصل نوین حرکت انقلابی، عمل جهادی ملت بزرگ ایران، امت اسلام و جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه در منشور گام دوم انقلاب تبیینی روشن از گذشته صورت گرفته و نقشه راه برای آینده انقلاب ارائه شده است، اظهار داشت: همچنین در این منشور ایجاد زیرساخت های حیاتی و اقتصادی، تثبیت اراده ملت در کانون مدیریت کشور، نگاه به مسائل منطقه و بین الملل، توجه به عدالت و افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی شکوهمند و ابهت آفرین در برابر قدرت های استکباری تبیین شده که قابل تحلیل جدی است.

پایندی به اصول و مبانی، رهبران صالح و حضور ملت 3 رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه رهبری، انقلاب اسلامی را یکی از حرکت های انقلابی استثنایی دانسته اند که در طول 4 دهه بر اصول و مبانی انقلاب ایستاده و راه حرکت خویش را هموار کرده است، افزود: ما باید عوامل کلیدی ماندگاری انقلاب را شناسایی کرده و از آن ها حراست کنیم؛ پایندی به اصول و مبانی، رهبران صالح و حضور ملت 3 رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است و ما باید به این مسائل توجه کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آن آرمان هایی ماندگار و با ثبات است که با فطرت روح، جان و عقل هماهنگ بوده و از پشتوانه برهانی و علمی برخوردار باشد، «پایبندی به اصول و مبانی» را نخستین رمز ماندگاری انقلاب دانست و عنوان کرد: ما در انقلاب اسلامی در سایه انوار پرفروغ وحی با حقایق ناب علمی و برهانی آشنا شده ایم و این حقایق از آن جهت که با فطرت سازگاری دارد، ماندگار است.

وی با تأکید بر اینکه مبانی انقلاب اسلامی برآمده از قرآن کریم، کلمات پیشوایان معصوم دین و سیره اولیای دین بوده و بدون شک از استواری علمی برخوردار است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه رهبری این اصول و ارزش ها برای همیشه در نزد انسان ها و جوامع بشری زیبا و پرجاذبه است، زیرا با فطرت آن ها هماهنگی و سازگاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی دین و دنیا، علم و دین و روح و جسم را در کنار همدیگر قرار داده و بنابراین شعارهای آن ماندگار و باثبات است، مطرح کرد: آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عقلانیت و برادری اصول و مبانی برآمده از مبانی دینی بوده و انقلاب این آرمان های بلند را در دستور کار خویش قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اصول و مبانی انقلاب قابل کمترین تردید و فاصله ای نیست، گفت: انقلاب به شدت به مبانی خود پایبند و برای مرزبندی با جبهه کفر حساس است؛ بر اساس رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نظام ما نقص ها و کاستی ها را می شناسد و نواقص مدیریتی خود را رفع می کند، اما تجدید نظر پذیر و اهل انفعال نیست.

وی دومین رمز ماندگاری انقلاب را وجود رهبران و پیشوایانی دانست که از بن دندان به اصول و مبانی انقلاب باور داشته و در آراستگی به مبانی آن پیشگام بوده اند و افزود: امام خمینی(ره) نماد باور و آراستگی به مبانی و اصول انقلاب بودند و امروز نیز رهبری بر این اصول پای می فشارند آن با همه وجود آراسته به آن ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: اگر اصول و مبانی در اوج ارتباط با مبانی دینی باشند، اما رهبران به آن ها باور نداشته باشند، بدون شک جامعه با چالش های جدی مواجه می شود؛ انقلاب اسلامی به دلیل نعمت بزرگ الهی یعنی رهبری صالح، قله های بلند پیشرفت را فتح کرده است؛ امروز ملت اسلام در عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین عزیز بوده و پیشرفت می کند، زیرا رهبر صالحی را برای خود برگزیده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نو کیسه های دستیافته به کاخ سفید، تاریخ 4 دهه انقلاب را ببینند و بدانند که همه عزت ایران مرهون رهبری و خوداتکایی است؛ امروز همه باید در نظر داشته باشند که بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی، عدالت باید در همه سطوح کشور جریان پیدا کند.

دولت اسلامی نتیجه تحقق آرمان عدالت است

وی با بیان اینکه دولت اسلامی نتیجه تحقق آرمان عدالت است، بیان داشت: دولت اسلامی زمینه ساز جامعه اسلامی و جامعه اسلامی زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و فراگیر شدن حکومت اسلام در سراسر جهان خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران سومین رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را «حضور ملت» خواند و ابراز کرد: اگر اصول انقلاب درست بوده، رهبری صالح نیز داشته باشد، اما ملت حضور نداشته باشند، پیروزی ظاهری به دست نخواهد آمد.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تسلیت رحلت آیت الله مؤمن فقیه عالیقدر و عضو فقید و مؤثر شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان عمر با برکت خود را برای رژیم ستمشاهی سپری کردند و با همه وجود آراسته به زهد و تقوا بودند.

امام جمعه موقت تهران همچنین شهادت جمعی از پاسداران در حادثه تروریستی جاده خاش- زاهدان را تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: برای ما قابل قبول نیست که سرزمین کشور همسایه به پایگاهی برای تربیت تروریست ها تبدیل شود و تروریست ها قطعاً بدانند که هزینه این کار را پرداخت خواهند کرد؛ دولت پاکستان باید رفتار خود را اصلاح کرده و رسم برادری را به جا آورد.

وی با اشاره به سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) تأکید کرد: در تبیین جایگاه والای ایشان همین بس که خداوند سوره کوثر را در شأن ایشان نازل کرد؛ در پی بردن به شخصیت والای حضرت(س) همین بس که ائمه معصومین(ع) از ذریه پاک ایشان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه اهل بیت(ع) رمز وحدت امت اسلام هستند، ابراز کرد: همه دنیای اسلام در حول محور قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، قبله و اهل بیت(ع) با یکدیگر وحدت و انسجام دارند.

امام جمعه موقت تهران به فرازهای اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و خطاب به مجلس و نهادهای دولتی گفت: لایحه بودجه ای که در حال تصویب است، نگاه کرده و ببینید در این لایحه چند قدم در زمینه جدایی از وابستگی نفتی، کاهش شدت انرژی و مدیریت مصرف و حمایت از تولید ملی برداشته شده است و نواقص آن را جبران کنید.

ضعف در عملکرد دولت خودش را در لایحه بودجه نشان می دهد

وی با تأکید بر اینکه ضعف در عملکرد دولت خودش را در لایحه بودجه نشان می دهد، گفت: با عزم و اراده می توان از چالش های درونی و بیرونی گذر کرد؛ مهم ترین عیوب دستگاه اقتصادی از دیدگاه رهبری عبارت از وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش هایی از اقتصاد، نگاه به خارج، بودجه بندی معیوب و نا متوازن و عدم سیاست های اجرایی اقتصاد و عدم رعایت اولویت هستند، بنابراین نمایندگان مجلس تا می توانند از عیوب بودجه بکاهند و انضباط مالی ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه طبق برآورد مرکز پژوهش های مجلس، ممکن است در بودجه سال 98  حدود 100 هزار میلیارد تومان کسری پنهان شده باشد، یادآور شد: باید تلاش شود اقتصادی مبتنی بر تولید انبوه، نه مبتنی بر نفت با توزیع عدالت محور و مصرف به اندازه در جامعه محقق شود./841/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
حسین ثالث موید
ارسال نظرات