۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۹۸۳۹۶
فضائلی:

جوانان موتور محرک انقلاب هستند | فاصله از انقلابی گری عامل مشکلات امروز است

جوانان موتور محرک انقلاب هستند | فاصله از انقلابی گری عامل مشکلات امروز است
تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه موتور محرک و پیشران اهداف انقلاب جوانان هستند، گفت: علت همه مشکلات اقتصادی فقدان روحیه انقلابی در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران با بیان اینکه همه آحاد مردم حداقل یک مرتبه باید بیانیه گام دوم را مطالعه کنند، گفت: نخبگان و مسؤولان باید این بیانیه را مطالعه کرده و آن را تبیین و اجرا کنند.

وی به تبیین محتوای بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: این بیانیه از یک جامعیت محتوایی برخوردار است، زیرا هم نگاهی به گذشته و تاریخ دارد، شرایط امروز کشور را توصیف می کند، چشم اندازی روشن را برای آینده کشور را تعیین کرده و راه رسیدن به این نقطه را مشخص می کند.

فضائلی خاطرنشان کرد: دستاوردها و خون آوردهایی که طی 4 دهه بعد از انقلاب به دست آمده به صورت فشرده در این بیانیه مهم تنظیم شده است؛ همچنین رهبری نسبت به ظرفیت های موجود کشور اشاره کرده اند که مسؤولان باید به صورت جدی بدان توجه داشته باشند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی را امری دست یافتنی و قابل تحقق یاد کرده اند، افزود: این تمدن بدون شک می تواند بستر ظهور امام زمان(عج) را فراهم آورد؛ اگر چه ما امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم، اما 40 سال در عمر تمدن ها، عمر طولانی محسوب نمی شود، بلکه بسیار کوتاه است و نکته مهم آن که دستاوردهای ما در این 40 سال، به اندازه ای زیاد بوده که انقلابمان را آماده برداشتن گام های بلند تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در ورای وعده هایی که می دهد، برنامه ریزی های بسیاری انجام داده است، مطرح کرد: دشمن برای اینکه اجازه ندهد ما 40 سالگی انقلاب خود را جشن بگیریم توطئه های بسیاری چیده بود، اما تدابیر رهبری آن ها را خنثی ساخت.

فضائلی به توصیه های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه تحقق بیشتر عدالت و مبارزه با فساد و بهبود اقتصادی باید از سوی مسؤولان دنبال شود، ابراز کرد: دنبال کردن توصیه های گام دوم انقلاب ما را به تمدن نوین اسلامی به عنوان چشم انداز روشن انقلاب اسلامی می رساند.

تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: موتور محرک و پیشران اهداف انقلاب و آن نیرویی که می تواند جامعه ما را با دنبال کردن 7 توصیه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به اوج قله برساند، جوانان هستند.

وی با بیان اینکه جوانان حدود 36 میلیون از جامعه ما را تشکیل می دهند، ابراز کرد: نیروی جوان انگیزه بیشتری برای تحقق اهداف انقلاب دارند؛ امروز باید دانست که همه دستاوردهای 40 ساله انقلاب و همه افتخارآفرینی هایی که داشته ایم از سوی جوانان محقق شده است.

فضائلی با بیان اینکه جوانان از ابتدای انقلاب در عرصه های امنیت، سازندگی و جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به فعالیت پرداختند، خاطرنشان کرد: جوانان در عرصه امنیت و سازندگی بسیار خوش درخشیده اند؛ همچنین با توجه به دفاع مقدس نسبت به قدرت معجزه آسای جوانان پی می بریم، زیرا اکثر فرماندهان دفاع مقدس جوانان مؤمن و متعهد بوده اند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نقش مؤثر و پررنگ جوانان در عرصه های علمی، نانوتکنولوژی، هوافضا و صنایع دفاعی بیان کرد: همانگونه که جوانان تا کنون توانسته اند حرکت انقلاب را پیش ببرند، هم اکنون نیز باید کارهای جامعه به آن ها سپرده شود؛ مسؤولان با تجربه و نسل اول و دوم انقلاب باید آماده واگذاری جایگاهشان به جوانان باشند و جوانان نیز باید خود را آماده مسؤولیت پذیری کنند تا حرکت انقلاب را با قدرت پیش ببرند.

وی به تفاوت جوانان ابتدای انقلاب با جوانان گام دوم انقلاب اشاره و تأکید کرد: جوانان ابتدای انقلاب از نقطه صفر شروع کردند، اما جوانان گام دوم انقلاب می توانند از تجربیات نسل اول انقلاب بهره برده و گام دوم را با استحکام و قوت بیشتر بردارند.

فضائلی یکی از نقاط برجسته بیانیه گام دوم انقلاب را صداقت دانست و خاطرنشان کرد: این بیانیه بسیار صادقانه نوشته شده است؛ اگر مردم به صداقت مسؤولان باور نداشته باشند، اعتماد در جامعه از بین خواهد رفت؛ نعمت رهبریِ باصداقت یک نعمت بسیار بزرگی است که باید حق آن را ادا کنیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از کمرنگ ترین بخش ها در این بیانیه نقش خود رهبر معظم انقلاب است و ایشان کمتر از شمار انگشتان دست از خودشان آن هم با الفاظ متواضعانه ای همچون «این حقیر» و «این ناچیز» یاد کرده اند، در حالی که همه می دانیم بسیاری از دستاوردهای انقلاب مرهون عملکرد شخص رهبری است.

وی یادآور شد: در پیام های نوروزی که رهبری هر سال آن را برای مردم از تلویزیون ارائه می دهند، مشاهده می کنیم که این پیام را از روی یادداشت مطرح می کنند؛ عده ای به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد داده بودند که شاید درست نباشد که شما پیامتان را از روی یادداشت مطرح کنید، اجازه دهید قسمت هایی که به یادداشت نگاه می فرمایید را در تدوین حذف کرده و یا متن یادداشت را رو به روی شما قرار دهیم به گونه ای که در فیلم معلوم نشود، ایشان در پاسخ فرموده اند که «مردم باید مرا همینگونه که هستم ببینند»؛ وجود اینگونه رهبر صادق و پاکی برای جامعه ما یک نعمت بزرگ است و ما موظف هستیم از ایشان قدردانی کنیم.

فضائلی با اشاره به اینکه طبق فرموده های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اگر غفلت از شعارهای انقلاب اسلامی نبود، هم اکنون شاهد پیشرفت های بسیاری در کشور بودیم، ابراز داشت: جریان انقلابی و توجه به شعارهای انقلابی سبب پیشرفت کشور می شود؛ علت اینکه در صنایع دفاعی، هوافضا و پرتاب ماهواره به ابرقدرت تبدیل شده ایم، این است که در این عرصه ها با مدیریت جهادی و تفکر انقلابی و به کار گیری ظرفیت های درونی حرکت کرده ایم.

تحلیلگر مسائل سیاسی با تأکید بر ضرورت پیگیری اقتصاد مقاومتی از سوی دولت خاطرنشان کرد: هرکجا با مدیریت جهادی و تفکر انقلابی حرکت کرده ایم، شاهد پیشرفت های روزافزون بوده ایم، اما هرکجا این نوع تفکر حاکم نبوده دستاوردهایمان بسیار کم بوده است؛ امروز علت همه مشکلات اقتصادی و ضعف در صنعت خودروسازی، فقدان روحیه انقلابی و عدم حضور نیروهای انقلابی و جهادی در آن عرصه ها است، بنابراین مردم باید در انتخاب هایشان دقت داشته باشند که مدیرانی با تفکر انقلابی برگزینند.

وی با تأکید بر اینکه نباید با بیانیه «گام دوم انقلاب» به صورت تشریفاتی برخورد شود، یادآور شد: امروز همه مردم، مسؤولان و دولتمردان به ویژه جوانان باید به این بیانیه مهم توجه کرده و آن را عملیاتی کنند؛ دولتمردان باید در زمینه گسترش اخلاق قدم های عملی بردارند؛ مسؤولان باید به گونه ای عمل کنند که مردم با مشاهده آن ها درس معنویت و اخلاق بگیرند و در برنامه ها و تصمیمات خود بستر رشد معنویت و اخلاق را نهادینه سازند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات