۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۹۸۴۰۷
آیت الله نمازی:

طلاب و دانشجویان بیانیه رهبری را به دقت مطالعه و عملیاتی کنند

طلاب و دانشجویان بیانیه رهبری را به دقت مطالعه و عملیاتی کنند
آیت الله نمازی بیانیه رهبری را برگرفته از روح آیات و روایات دانست و به نهاد‌ها، سازمان‌ها و جوانان توصیه کرد بیانیه معظم له را مطالعه و عملیاتی کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با اشاره به قرارگرفتن در آستانه سال جدید، گفت: یکی از توصیه‌های پیامبراکرم (ص) و ائمه معصومین تقسیم شادی‌ها بین مردم است.

وی افزود: امروز شرایطی که جوان‌ها در دفاع از اسلام به شهادت می‌رسند برخی افراد فرصت طلب و سودجو که نمی‌توانند مسلمان و ایرانی باشند در پشت جبهه از وضعیت کنونی بازار اقتصادی سوء استفاده کرده و اجناس خود را به چندین برابر قیمت اصلی به فروش می‌رسانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به اصناف توصیه و تذکر داد در دوره‌ای که ملت ایران با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی روبرو است و مشکلاتی ناشی از تحریرم‌ها را تحمل می‌کند فروشندگان و اصناف در داخل کشور رعایت حال مردم را داشته باشند.

وی هچنین با اشاره به نامگذاری اول اسفند به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس، گفت: علت این نامگذاری این است که در سال ۶۲ حدود ۵۰ نفر از علمای تهران شاغل در دستگاه قضایی و مجلس و سپاه که در راس آن‌ها آیت الله محلاتی نماینده امام در سپاه بود درحالیکه عازم جبهه‌های نبرد بودند هواپیمای آن‌ها هدف قرار گرفت و به شهادت رسیدند و روز اول اسقند را روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به سوم اسفند ماه سالروز عملیات پیروزمند خیبر در سال ۶۲ و تصرف دو جزیره مجنون شمالی و جنوبی از سوی رزمندگان اسلام، گفت: در این عملیات یکهزار و ۱۴۰ نفر از نیروی‌های دشمن به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند که ۱۰۲ نفر از اسرا از کشور‌های مصر، مراکش، سودان و سومالی بود که بیانگر این بود همه کشور‌های عربی از صدام حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در عملیات پیروزمند خیبر در مجموع ۱۸۰ کیلومتر از اراضی منطقه به تصرف رزمندگان اسلام درآمد و چاه‌های نفت جزایر مجنون که می‌توانست هزینه هشت سال دوران دفاع مقدس را تأمین کند به تصرف درآمد.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به صدور بیانیه جامع و کامل رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز چهل ساله دوم انقلاب گفت: بیانیه رهبر معظم انقلاب به لحاظ کارشناسی و تخصصی سرشار از حکمت، تدبیر، اقتدار، امید به آینده و نسخه شفا بخش همه مشکلات مادی و معنوی انقلاب و عامل دستیابی به دولت و تمدن اسلامی و زمینه ساز حکومت مهدوی است.

وی دستیابی به این مراتب را دارای شرط و شروطی دانست و اظهار داشت: اینگونه نیست که اگر بیانیه رهبر معظم انقلاب را چاپ و منتشر و توزیع و یا بنر و پلاکارد شود این اهداف تحقق یابد بلکه برای تحقق این اهداف نیازمند عزم ملی برای اجرا و عملیاتی‌کردن بیانیه، هماهنگی سه قوه، مشارکت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای ارائه راهکار‌های عملی و اجرایی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه هفته گذشته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه رهبری را در دستور کار خود قرارداد، گفت: قرار شد کارشناسان روی بیانیه کار کنند و رییس جمهور نیز در هیات دولت وزرا را مکلف کرد هر وزارت خانه به تناسب وظایف و مسؤولیت‌های ذاتی خود از بیانیه رهبری استفاده کنند.

به گفته وی، این اقدامات در عملیاتی کردن بیانیه مهم رهبری کافی نیست و راه و روش اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب باید مشخص شود.

آیت الله نمازی بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب را برگرفته از روح آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) دانست و به نهاد‌ها و سازمان‌ها به ویژه به جوانان دانشجو و طلبه توصیه کرد تا بیانیه معظم له را با دقت مطالعه کنند و عملیاتی کنند.

وی تنها راه برون رفت ملت ایران از همه مشکلات و تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن را عمل به رهنمود‌های امام و رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: محور‌های هفتگانه بیانیه رهبری بحث‌ها و تحلیل و تفسیر‌های زیادی دارد که پرداختن به آن در زمان محدود خطبه‌های نماز جمعه وجود ندارد./۱۳۰۷/پ202/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات