۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۹۸۴۰۹
آیت الله سعیدی:

منشور روحانیت چراغ راه همیشگی حوزه است | قم جای اقدامات هنجارشکنانه نیست

منشور روحانیت چراغ راه همیشگی حوزه است | قم جای اقدامات  هنجارشکنانه نیست
امام جمعه قم با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان انقلاب برای تغییر چهره انقلابی و فرهنگی قم تأکید کرد که قم جای اقدامات خلاف اخلاق و هنجارشکنانه نیست..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که جامعه اسلامی نمی تواند با کفار پیمان شکن ارتباط داشته باشد، گفت: امت اسلامی باید از این مشرکان مانند آمریکا و صهیونیست ها اظهار برائت کند.

وی افزود: حضرت امام و به تبع ایشان رهبر انقلاب آمریکا را شیطان بزرگ و طاغوت اکبر و رژیم صهیونیستی را غده سرطانی دانستند، مراوده با آمریکا و صهیونیست ها تخلف از حکم خدا در برائت از مشرکان است و ابرائت از مشرکان به فرهنگی در انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم خود با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: از امام صادق(ع) سؤال شد که چرا حضرت را زهرا نامیدند که امام فرمود وقتی آن حضرت به نماز می ایستاد نور ایشان برای اهل آسمان مانند نور ستاره ها برای اهل زمین می درخشید.

وی ادامه داد: از دامن مطهر حضرت زهرا(س) خورشید امامت و ولایت درخشیده است، سالروز ولادت حضرت را روز زن نامیدند تا دختران و زنان جامعه با تأسی به آن اسوه تقوا، عفاف و حجاب جایگاه بلند زن مسلمان را بشناسند، به این قله صعود کنند و و به دشمنان حیا و کرامت زنان مسلمان اجازه نفوذ ندهند.

امام جمعه قم با اشاره به حضور با شکوه ملت ایران در 22 بهمن ابراز داشت: این حضور حماسی در 40 سالگی انقلاب اسلامی نقش مهمی در افزایش اقتدار ملی در برابر عربده کشی های دشمنان انقلاب داشت.

وی به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: با توجه به تجربه انقلاب، رهبری بر رویکردهایی تأکید ویژه داشتند، رویکرد نخست تبیین ریشه ها، ماهیت و حقیقت بزرگترین و مردمی ترین انقلاب عصر جدید است که برپایه اسلام بوده و با تأکید بر اراده مردمی شکل گرفته است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: رویکرد دوم در کلام رهبری 40 سال عزت و عظمت کشور و ملت ایران و انقلاب اسلامی و دستاوردهای شگرف است که کمتر توسط تحلیلگران به آن پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد دیگر گفتمان سازی انقلابی در چارچوب نظام انقلابی برای برداشتن گام های استوار در آینده و نگاه درست به گذشته است، رویکردهای مطالبه گری از آحاد جامعه به ویژه جوانان به عنوان موتور محرک و پیشران جامعه، مطالبه گری از قوای سه گانه و نخبگان حوزه و دانشگاه، آینده نگری و ترسیم های افق های رشد و تعالی ایران، تحقق تمدن نوین اسلامی و بستری سازی برای ولایت عظمای امام عصر (عج) است.

آیت الله سعیدی با اشاره به سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام با عنوان منشور روحانیت گفت: مخاطب این پیام مهم مراجع، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و اساتید حوزه هستند و در این پیام نکات مهمی در عرصه های علمی، سیاسی و اجتماعی به روحانیت گوشزد شده که می تواند برای همیشه چراغ راه حوزه و روحانیت باشد.

وی افزود: زمانی که امام راحل این پیام را صادر کردند یک دهه از انقلاب گذشته بود و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته بودیم و روحانیت در مسائل اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرده بودند به همین دلیل امام جایگاه روحانیت را برای عموم مردم تبیین کردند و از سوی دیگر رسالت ها و مسؤولیت های روحانیت را بار دیگر تذکر دادند و بر اهمیت نقش روحانیت تأکید کردند.

امام جمعه قم اظهار داشت: اکنون برای لبیک با مطالبات حضرت امام در منشور روحانیت و لبیک به فرمایشات رهبری در دیدار مردم قم و بیانیه گام دوم باید اقدامات لازم انجام شود تا شاهد آثار مثبت آن در جامعه باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود قم  را مرکز و کانون انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: این شهر مقدس همواره مورد بغض دشمنان کینه توز بوده و سعی کردند چهره این شهر را تخریب کنند، دشمنان برای تخریب قم که حرم اهل بیت(ع) است، آرام نمی نشینند و عوامل نفوذی خود را می فرستند و پول خرج می کنند تا چهره فرهنگی و انقلابی را دچار تغییر کنند اما باید بدانند که قم جای اقدامات خلاف اخلاق و هنجارشکنانه نیست.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأکید کرد که هنجارشکنان و پشتیبانان آن ها بدانند که مردم، جوانان و مسؤولان قم مصمم هستند که با متخلفان طبق قانون برخورد کنند.

وی با تسلیت رحلت عالم مجاهد و ساده زیست آیت الله مؤمن عنوان کرد: رحلت آیت الله مؤمن مردم کشور به ویژه مردم عزیز قم را عزادار کرد، ایشان 81 سال پیش در روز پنجشنبه ای دیده به جهان گشود و در پنجشنبه ای دیگر رحلت کردند، حضور این عالم سختکوش، دلسوز و مردمی در حوزه، مجلس خبرگان و شورای نگهبان گوشه ای از خدمات ارزشمند ایشان است.

وی همچنین بیست و ششمین سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی را گرامی داشت.

محمد قمین
ارسال نظرات