۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۹۸۴۱۹
امام جمعه موقت اهواز:

آقای رییس جمهور خطابه کافی است؛ مشکلات را حل کنید

آقای رییس جمهور خطابه کافی است؛ مشکلات را حل کنید
امام جمعه موقت اهواز گفت: آقای رییس جمهور اجازه ندهید مردم احساس کنند کشور را رها کردید، خطابه کافی است رأی مردم به شما برای کم کردن مشکلات بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به سالروز حضرت زهرا (س) عنوان داشت: آن بانوی بزرگوار الگویی در همه ابعاد سبک زندگی به ویژه ساده زیستی است، نباید شاهد اشرافی گری و تجملات در جامعه باشیم، یک مسؤول نمی‌تواند در جنگ اقتصادی مردم را به ساده زیستی و قناعت دعوت و خود زندگی اشرافی گرانه‌ای داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز با ابراز تأسف از پایین آمدن مقام مادری در جامعه اظهار داشت: مادری که تنها به فکر خودآرایی و نشان دادن خود باشد و دلش به درآمدش خوش باشد، نمی‌تواند مقام مادری را ادا کند مقامی که سراسر ایثار و فداکاری است؛ حضور بانوان در برخی موارد به صورت واجب کفایی است، اما به تبع از غربی‌ها اشتغال را به صورت مساوی قرار دادیم و نتیجه آن را اکنون می‌بینیم.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به گرانی‌های اخیر خاطرنشان کرد: خطابم نخست به رییس جمهور است، موج جدید گرانی‌های آغاز شده، صنعت خودرو در انحصار عده‌ای خاص است، بخش خصوصی یا وارد نشده یا مستقیم زیر نظر وزارت صمت قرار دارد این گرانی بر تمام قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، من در این باره ندیدم که رییس جمهور با وزیر صمت و خودروسازان جلسه‌ای تشکیل دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: آقای رییس جمهور اجازه ندهید که مردم احساس کنند کشور را رها کردید، خطابه کافی است رأی مردم به شما نه برای سر دادن خطبه بلکه برای کم کردن مشکلات بود، گرانی‌ها سبب شده تا مردم به هنگام خرید دارو تنها نصف آن را بخرند، یک بیمار بسیاری از مراحل درمان را تکمیل نمی‌کند.

وی از رییس جمهور تلاش مضاعف را خواستار شد و گفت: ما تلاشی ندیدیم، نگذارید بیش از این بر مردم فشار بیاید، اگر تلاش دارید اطلاع رسانی بکنید.

امام جمعه موقت اهواز به متن بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: به برکت ولایت فقیه آسیب انقلاب‌های دیگر را ما کم داشتیم و علت دشمنی‌ها نیز همین است.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به عذر آیت الله موسوی جزایری از اقامه نماز جمعه اهواز به علت کسالت تصریح کرد: خوزستان با آیت الله موسوی جزایری شناخته می‌شود، در سال ۵۳ پس از یک دوره تحصیل در نجف و قم، این فقیه و مجتهد کامل به اهواز آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه آیت الله موسوی جزایری از اول یک زمان شناس و مصداق العالم بزمانه بود، اظهار داشت: در زندگی آیت الله موسوی جزایری مقطعی پیدا نمی‌کنید که آسایش داشته باشد، به وضوح بحث تکلیف گرایی را در دوران معظم له مختلف دیدیم و کار با جوانان را محور فعالیت‌ها قرار داد.

وی با بیان اینکه بیت رهبری اشراف کامل به خوزستان دارد، عنوان داشت: تقاضای ما از آیت الله موسوی جزایری و بیت رهبری آن است که آیت الله موسوی جزایری اگر در سمت امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه نتواند فعالیت داشته باشد کماکان در استان به عنوان زعیم حوزه علمیه باشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تکلیف گرایی آیت الله موسوی جزایری مثال زدنی است، خاطرنشان کرد: ولایتمداری درس دیگر یاد گرفته از معظم له است، وی مجتهد کامل از قم آمد و نسبت به امام و ر رهبری، ولایت مداری را در همه شئون نشان داد و به واقع یک عالم تکلیف گرا بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: آیت الله موسوی جزایری هدف اول ترور از سوی دشمنان است چه ترور فیزیکی و چه ترور شخصیتی باشد که اخیرا از سوی وهابی ها، سلطنت طلب ها، منافقان و دشمنان شاهد بودیم./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات