۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۹۸۴۳۶
امام جمعه موقت کاشان:

اسلام دین قانون، قاطعیت و عاطفه است

اسلام دین قانون، قاطعیت و عاطفه است
امام جمعه موقت کاشان گفت: با وجود اینکه اسلام دین قانون و قاطعیت است، اما در عین حال دین عاطفه است و همه را با هم دارد و تنها یکسری قوانین خشک نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب‌ها در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد در ادامه تفسیرسوره رعد، گفت: خداوند در ارتباط با اولوالالباب بشارت داد، ‹‹أُولَٰئِکَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ›› پایان و سرانجام نیک و خوبی برای اولوالالباب است.

وی افزود: خداوند با بیان ویژگی‌ها و صفات نیک اولوالالباب در واقع ارزش‌ها را ترویج می‌کند و در هیچ جای قرآن خداوند از هیچکس به هر دلیلی تجلیل نکرده است و تمام تجلیل‌ها و مقامات و ارزش‌ها و همه آنچه خداوند برای آن ارزش قائل شده است و روی آن حساب باز کرده است ارزش‌های واقعی، اعتقادات و اخلاق و صفات نیکو است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: بهشت دارای قسمت‌ها و مراتب جنات الفردوس، جنات النعیم و جنات عدن است و خداوند در آیه ۲۳ سوره رعد می‌فرماید، ‹‹جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَها وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبائِهِمْ وَ أَزْواجِهِمْ وَ ذُرِّیَّاتِهِمْ وَ الْمَلائِکَةُ یَدْخُلُونَ عَلَیْهِمْ مِنْ کُلِّ بابٍ›› پاداش آن‌ها بهشت عدن است.

امام جمعه موقت کاشان افزود: از روایت اینگونه استنباط می‌شود که جنات عدن بالاترین درجات بهشت است که مسکن و ماوای پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: یکی از مسائلی که در اسلام درجایگاه خودش به آن خیلی توجه کرده است موضوع عواطف است چرا که اسلام دینی نیست که نسبت به عاطفه‌ها بی توجه باشد.

وی افزود: با وجود اینکه اسلام دین قانون و قاطعیت است، اما در عین حال دین عاطفه است و همه را با هم دارد و تنها یکسری قوانین خشک و بدون عدل و عاطفه نیست چرا که انسان بدون عاطفه انسان نیست و انسان‌ها به یکدیگر عاطفه دارند و اقتضای بشریت براساس عاطفه است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: روز قیامت و در صحرای محشر موضوع عاطفه مطرح نیست و به اندازه‌ای سختی و مشقت و وحشت حاکم است که همه از یکدیگر فرار می‌کنند و پدر و مادر و برادر و خواهر مطرح نیست و همه درگیر اعمال و مشاهده اعمال خود هستند.

امام جمعه موقت کاشان ابراز کرد: فرار از یکدیگر در قیامت اینگونه نیست که از دیگر دور شوند بلکه پدر و مادر و فرزند در کنار یکدیگر قرار دارند، اما به اندازه‌ای مشغول خود واعمال خود هستند و وحشت دارند که هیچ اعتنایی به یکدیگر ندارند.

وی افزود: انسان‌ها وقتی وارد بهشت می‌شوند به یاد فرزند و همسر خود افتاده و در این هنگام است که خداوند عاطفه را بار دیگر به وجود می‌آورد و دوست دارد همه با همدیگر باشند، اما شرط آن این است که اعمال همه صالح باشد تا در بهشت در کنار یکدیگر باشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: هنگامی که پدر و مادر و فرزندان در بهشت در کنار یکدیگر هستند خوشی در بهشت کامل می‌شود چرا که خوشی و شادی در بهشت در حد فوق العاده است و خوشی‌های بهشت قابل تصور نیست.

وی افزود: انسان وقتی وارد بهشت می‌شود ملائکه به استقبال او می‌آیند و دیدن ملائکه نیز لذتی دارد که اگرانسان همه دارایی عمر خود را هزینه کند تا یک لحظه ملائکه را تماشا کند ارزش دارد چرا که ملائکه مظهر رحمت خدا و به عنوان مامور خدا به استقبال بهشتیان می‌آیند و از سوی دیگر همانگونه که تماشای ملائکه بهشتی لذت دارد به همان اندازه دیدن ملائکه جهنم وحشت دارد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات