۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۹۸۴۵۰
مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری:

تربیت نیروی همتراز انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه است

تربیت نیروی همتراز انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه است
حجت الاسلام رحمانی گفت: باید مدارس علمیه خواهران به معنای واقعی کلمه محلی برای رشد معرفتی، دینی، اخلاقی و علمی طلاب باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران این استان، با اشاره به آیات نخست سوره بقره اظهار کرد: به یقین قرآن تنها اهل تقوا را هدایت می‌کند و تقوا جزء اطاعت از خداوند متعال و دوری از گناه نیست.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف تربیت مربی در استان ویژه طلاب خواهر در سال جاری خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره‌ها با موضوعات روز جامعه در استان بدون کوچکترین هزینه‌ای در جای خود بی سابقه است و نشان از آن دارد که اگر برنامه ریزی در امور به خوبی صورت گیرد و از ظرفیت همه دستگاه‌های همسو به نحو احسن استفاده شود، کار‌ها و فعالیت‌ها به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

حجت الاسلام رحمانی، تربیت نیروی همتراز انقلاب اسلامی را مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و گفت: باید مدارس علمیه خواهران به معنای واقعی کلمه محلی برای رشد معرفتی، دینی، اخلاقی و علمی طلاب باشد که در این بین مسؤولیت متولیان امر و مدیران مدارس خیلی سنگین است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران مدارس نباید از طلاب غافل شوند، تصریح کرد: باید با طلاب دوست شویم و تهدیدات و خطر‌های پیش رویشان را به آن‌ها گوشزد کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جریان‌های انحرافی به فکر نفوذ در حوزه‌های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: باید این خطر را جدی بگیریم و طلاب را نسبت به تهدید این جریانات آگاه سازیم که این مهم با برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی محقق می‌شود.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه روحانیت در معرض آسیب دشمن است، افزود: دشمن، چون نتوانسته است حوزه را نابود کند، به فکر انحراف و نفوذ در لایه‌های مختلف آن است که در این راه دست به هر اقدامی می‌زند.

وی کیفی سازی فعالیت‌ها را مهمترین اولویت مدارس علمیه خواهران دانست و گفت: بسیاری از مشکلات امروز طلاب را می‌توان با ارتباط مستمر با خانواده‌های آن‌ها رفع کرد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به نقش اساتید در رشد همه جانبه حوزه‌های علمیه اظهار کرد: باید استاد در مرحله نخست خودش مهذب و اهل تقوا باشد تا بتواند در طلبه اثر بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه باید انس با قرآن در بین طلاب فراگیر و نهادینه شود، ابراز کرد: انس با قرآن مهم‌ترین شاخصه دوران طلبگی است که باید در دستور کار متولیان حوزه‌های علمیه قرار گیرد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات