۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۹۸۴۷۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

آیت الله مومن مهارت فقهی خود را به مسائل مستحدثه متوجه می کرد

آیت الله مومن مهارت فقهی خود را به مسائل مستحدثه متوجه می کرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی تسلیت ارتحال مرحوم آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی ، عضو مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال مرحوم آیت الله محمد مومن  عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مومن به‌جای آن‌که عمدتا در فضاهای آماده‌تر و تکرار شده تر فقهی گام بردارد، به صورتی  قابل توجه، توانایی و مهارت فقهی خود را به مسائل مستحدثه متوجه می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی مبلغی خاطرنشان کرد: این فقیه وارسته  به برخورداری از دقت بالای فقهی معروف بود، و حوزه‌ها و نظام از مطالعات و آثار او منتفع می شد.

وی ادامه داد: در سیما و سلوک این فقیه راحل وارستگی، تقوا، ساده زیستی، صفا و تواضع،  موج می‌زد و پیدا بود که این صفات در جان او  مستقر شده است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در پایان تصریح کرد: این مصیبت را به مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم و خانواده آن مرحوم  تسلیت عرض می نمایم.

متن کامل پیام بدین شرح است:

انا لله و انا اليه راجعون

ارتحال عالم ربانی و فقیه صمدانی حضرت آیت الله مومن رحمت الله علیه ضایعه ای  جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه است.

در سیما و سلوک این فقیه راحل وارستگی، تقوا، ساده زیستی، صفا و تواضع،  موج می‌زد  و پیدا بود در جان او  این صفات مستقر شده است.

این فقیه وارسته  به برخورداری از دقت بالای فقهی معروف بود، و حوزه‌ها و نظام از مطالعات و آثار او منتفع می شد. او به‌جای آن‌که عمدتا در فضاهای آماده‌تر و تکرار شده تر فقهی گام بردارد، به صورتی  قابل توجه، توانایی و مهارت فقهی خود را به مسائل مستحدثه نیز  متوجه می کرد.

 این مصیبت را به مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم و خانواده آن مرحوم  تسلیت عرض می نمایم.

روحشان غریق رحمت الهی باد.

/998/د102/ج

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات