۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۹۸۴۸۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

شمار روحانیان در خراسان شمالی سالانه 30 درصد افزایش می‌یابد

شمار روحانیان در خراسان شمالی سالانه 30 درصد افزایش می‌یابد
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به فعالیت شایسته حوزه علمیه استان، شمار روحانیان خراسان شمالی هر سال 30 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ، با اشاره به اجرای طرح ساماندهی روحانیان مبلغ اعزامی در سامانه سجاد، اظهار کرد: تاکنون در شهرستان‌های مختلف این استان افزون بر سه هزار و 600 روحانی مبلغ در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون در مناسبت‌های مختلف مذهبی و انقلابی بیش از چهار هزار روحانی مبلغ بومی به مساجد شهری و روستایی و مناطق جمعیتی استان اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد دو هزار و 500 نفر مبلغ برادر و هزار و 500 نفر مبلغه خواهر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه همچنین در مدت مزبور 500 روحانی مبلغ غیربومی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام شده‌اند، اضافه کرد: در دهه فجر امسال که با ایام فاطمیه مصادف شده بود 350 نفر روحانی مبلغ به مساجد و مناطق مختلف استان اعزام شدند که 30 نفر از این افراد غیربومی بودند.

وی تصریح کرد: روحانیان مبلغ اعزامی در دهه فجر برنامه‌هایی از قبیل معرفی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی، بیان مناقب و فضیلت‌های حضرت فاطمه (س) به‌ویژه ولایتمداری این بانوی بزرگوار و ترویج آموزه‌های الهی را در دستور کار خود داشتند و درمجموع 15 هزار عنوان برنامه از سوی این روحانیان در مناطق روستایی و شهری خراسان شمالی اجرایی شد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی گفت: اگرچه با توجه به فعالیت شایسته مدارس علمیه در استان، شمار روحانیان خراسان شمالی هر سال به نسبت سال پیش 30 درصد افزایش می‌یابد؛ اما هنوز نتوانسته‌ایم کمبود نیروی روحانی در روستاها و مساجد این استان را جبران کنیم؛ ازاین‌رو در مناسبت‌های مختلف از توان روحانیان مبلغ غیربومی هم بهره می‌بریم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات