۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۹۸۵۰۱
فقیه مؤمن | آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

آیت الله مؤمن تا پایان عمر انقلابی و همراه با ولی فقیه ماند

آیت الله مؤمن تا پایان عمر انقلابی و همراه با ولی فقیه ماند
عضو هیأت رییسه خبرگان با اشاره به خدمات علمی و انقلابی آیت الله مؤمن گفت: ایشان تا پایان عمر انقلابی و همراه با ولی فقیه ماند و حامی سرسخت ولایت بود.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت آیت الله مؤمن گفت: آیت الله مؤمن فقیهی برجسته، فهیم، دقیق و حقیقتا مجتهد مطلق بود.

وی افزود: یکی از عرصه هایی که می توان اجتهاد مطلق را تشخیص داد در عرصه استنباط مسائل نوآمد و مستحدثه است که آیت الله مؤمن در این عرصه تألیف دارد و کتاب کلمات سدیده ایشان طرح برخی از مسائل مستحدثه است.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آثار و خدمات علمی مرحوم آیت الله مؤمن اظهار داشت: ایشان کتابی دو جلدی به نام تسدید الاصول دارند که یک دوره اصول را عالمانه به نگارش در آورده اند.

وی ادامه داد: شرح حدود و قضا از تحریرالوسیله از دیگر آثار آیت الله مؤمن است و ایشان و آیت الله جوادی صلاة مرحوم آیت الله العظمی داماد را تقریر کردند، کتاب برجسته آیت الله مؤمن در عرصه ولایت فقیه است که در 3 جلد نگارش شده و در لبنان کتاب درسی حزب الله است؛ بنابراین آیت الله مؤمن از نظر علمی جایگاه ارزشمندی داشتند.

آیت الله خاتمی با بیان این که انقلابی و مجاهد بودن آیت الله مؤمن ایشان را برازنده عنوان فقیه مجاهد می سازد، ابراز داشت: آیت الله مؤمن قبل از انقلاب در مبارزات الهی همراه امام بودند و در این مسیر به شهداد کرمان تبعید شدند و طاغوت بغض خود را نسبت به فقیه وارسته نشان داد.

وی عنوان کرد: مسأله مهم این است که آیت الله مؤمن تا پایان عمر انقلابی و همراه با ولی فقیه ماند و حامی سرسخت ولایت فقیه و مصداق ولی فقیه یعنی رهبر معظم انقلاب بود، سلام و درود خداوند بر ایشان که زندگی سعادتمندانه داشت و در صراط مستقیم به دیدار خدا رفت.

محمد قمین
ارسال نظرات