۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۵۹۸۵۲۴
آیت الله اراکی:

راه حل مشکلات کشور اقدام جهادی و بهره گیری از ظرفیت جوانان است

راه حل مشکلات کشور اقدام جهادی و بهره گیری از ظرفیت جوانان است
آیت الله اراکی گفت: آنچه ما امروز به آن نیاز داریم همت و روحیه جهادی مسؤولان و استفاده از ظرفیت‌های قشر جوان برای حل مشکلات کشور است.

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب و پیام آن برای مسؤولان و مردم، گفت: یکی از مهمترین فرازهای پیام مقام معظم رهبری این بود که مشکلات کشور همه قابل حل بوده و راه حل برای تمام آنها وجود دارد.

وی افزود: آنچه ما امروز به آن نیاز داریم همت مسؤولان‌، روحیه جهادی داشتن آنها و استفاده از ظرفیت‌های قشر جوان برای حل مشکلات کشور است؛ بنده از بیانات مقام معظم رهبری این‌گونه استفاده کردم که ایشان از نوعی رخوت و خستگی به وجود آمده در بعضی نهادها صحبت می‌کردند که در نتیجه این رخوت حاضر نیستند راه‌های حل مشکلاتِ دشوار مملکت را دنبال کنند.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: ما در یک جنگ تمام عیار با دشمن هستیم، جنگ جای صبر، استقامت، ابتکار و نشاط است، وقتی بدنه اجرایی جامعه ما یک بدنه خسته و پیر است مخصوصاً اگر در میان این خستگی، یک نگاه اعتماد به دشمن نیز اضافه شود تا زمانیکه با دشمن وارد کار نشویم مشکلات‌‌مان حل نمی‌شود.

وی افزود: نه تنها آمریکا بلکه اروپا نیز از درون جزء دشمنان ماست هر چند دست چدنی او با مخمل پوشانده شده باشد زیرا آنها در این چهل سال و پیش از آن به ما بد کردند؛ ما هیچ‌گاه جنایت‌هایی که فرانسوی ها، انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها در دوران جنگ در حق ملت‌مان کردند فراموش نخواهیم کرد؛ اینها تنها گوشه ای از جنایت های چندین ساله دشمنان در حق ملت ماست.

آیت الله اراکی اظهار کرد: همان‌‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند رابطه ما با این کشوها باید هوشمندانه باشد و نباید طوری برخورد کنیم که دست ما زیر ساطور آنها قرار بگیرد؛ یکی دیگر از نکات قابل توجه در بیانات مقام معظم رهبری اشراف کامل ایشان به تمام شرایط و مسائل داخل و خارج مملکتی بود به همین علت برای تمام اقشار و نهادها راه و وظایف‌شان را روشن کردند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری به آن توجه داشتند اعتماد دولت و ضرورت اعتماد نهادهای مدیریتی به مردم بود؛ مردمی که در ۲۲ بهمن به میدان آمدند اثبات کردند برای حمایت از نظام اسلامی و حل مشکلات آن آمادگی هر نوع همکاری را دارند بنابراین دولت باید از این فرصت استفاده کند.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در رابطه با وظیفه مردم ابراز کرد: مردم هوشیارند و در برابر فشارهای دشمن مقابله می‌کنند از شعارهای آنها در راهپیمایی 22 بهمن این‌گونه استفاده می‌شد که گوش به فرمان بیانات مقام معظم رهبری بوده و کاملاً پیام‌های بیانات ایشان را دریافت کرده‌اند؛ اگر مردم از مسؤولان اخلاص و صداقت ببینند و شاهد تلاش‌های آنها در رابطه با حل مسائل اشتغال، تورم و... باشند می‌توانند همه مشکلات را تحمل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما اعم از رسانه، دولت، روحانیت و تمام نهادها موظفیم از این روحیه مردم استفاده کنیم و در جهت تعالی و حل مشکلات از آنها بهره ببریم./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات