۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۹۸۵۳۲
آیت الله مصباح یزدی:

نصرت های الهی متناسب با خلوص نیت افراد نازل می شود + فیلم

نصرت های الهی متناسب با خلوص نیت افراد نازل می شود + فیلم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب به دلیل خلوص نیت مورد الطاف الهی قرار گرفته و توانسته اند کشور را به زیبایی رهبری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر امروز در همايش سه دهه تدبير و مقاومت با موضوع «تبيين جايگاه رهبري مدبرانه و حكيمانه رهبر معظم انقلاب طی ۳۰ سال سكانداري انقلاب اسلامی» که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد گفت: خداوند در داستان ذبح حضرت اسماعیل(ع) از سوی حضرت ابراهیم(ع) اشاره به این نکته می کند که برای رسیدن به مقامات عالی معنوی و امامت باید سنگین ترین امتحانات را پس داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تکرار امتحانات الهی در عصر پیامبر اکرم(ص) و پس از آن افزود: سنت الهی بر این است که افرادی که در دنیا می خواهند به مقام و منصب برسند باید امتحان پس دهند. امام خمینی(ره) نیز به عنوان عالی ترین رهبر معنوی عصر ما ۱۵ سال مورد آزمایش الهی قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: ایشان در راه امتحانات الهی افزون بر این ۱۵ سال، اسماعیل و فرزند خود یعنی آقا مصطفی را هم در راه انقلاب از دست دادند. مرحوم آقا مصطفی به فرموده امام خمینی(ره) حاصل عمر ایشان بودند. مجتهدی خوش برخورد و دانا که همه امیدوار بودند بعد از امام او بتواند جامعه را اداره کند، اما امام شهادت ایشان را از الطاف خفیه الهی و مقدمه پیروزی انقلاب خواندند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه افراد در طول زندگی تغییر می کنند، تصریح کرد: دنیا محل امتحان است و افراد در طول این امتحانات مدام تغییر می کنند. این امتحانات همگانی است و حتی افرادی همچون حضرت ابراهیم(ع) که می خواهند در قله معرفت قرار بگیرند هم باید امتحان و آزمایش شوند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: درسی که پیروزی انقلاب اسلامی به ما می دهد این است که برای پیروزی در امتحانات الهی باید همچون امام خمینی(ره) از تکیه بر اسباب مادی و ظاهری پرهیز کنیم. برخی منتظر بودند تا به محض اینکه امام از دنیا برود انقلاب را نابود کنند و به همین دلیل دنبال شناختن جانشین ایشان بودند. اما تکیه نداشتن انقلاب به اسباب ظاهری سبب شد پس از ایشان نیز ناکام شوند.

وی یاری و پشتیبانی خداوند را عامل اصلی پیروزی های رهبر معظم انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: ایشان قبل از پذیرش رسمی سمت رهبری جامعه اقرار به سنگین بودن این مسؤولیت و اصرار به ناتوانی خود از پذیرش آن داشتند. اما امروزه مشاهده می کنیم که رهبر معظم انقلاب به یاری خداوند و نصرت الهی توانسته اند به زیبایی کشور را رهبری کنند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه نصرت های الهی برای فردی که نیت خود را خالصانه خدایی کند متناسب با مسؤولیتش به او خواهد رسید، گفت: زندگی رهبر معظم انقلاب در جهان اسلام نمونه یک زندگی خالصانه برای خداوند است. بدون اغراق ایشان بدون اینکه خود برای رسیدن به منصب رهبری تلاشی کرده باشند و به دلیل اینکه برای خداوند این مسؤولیت را پذیرفتند، مورد عنایت های پروردگار در اعطای صفات شجاعت، صبر و دانایی قرار گرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نگرانی برخی در مورد آینده جایگاه ولایت فقیه در کشور افزود: خداوند خود می داند که فردا چه خواهد شد و چه شخصی باید در چه مقام و جایگاهی قرار بگیرد. او خود در زمان مناسب عنایات خود را به فرد و افراد مورد نیاز و لایق در این زمینه اعطا خواهد کرد. البته خداوند نیز نعمات خود را هدر نمی دهد و می داند که لیاقت هر مردم و قومی چه رهبر و مسؤولی است.

وی آگاه سازی عمومی را وظیفه همگانی مومنان دانست و خاطر نشان کرد: هر فردی وظیفه دارد که در مسیر بندگی خود آگاه شود و سپس دیگران را نیز آگاه کند. ایجاد جمعیت و تشکیلات ایمانی موجب خواهد شد که خداوند نصرت خود را فرو بفرستد و رهبر معظم انقلاب نیز بر همین مبنا است که دهه آینده را روشن تر از امروز می بینند./861/پ202/ب1

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات