۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۹۸۵۵۳
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مطرح کرد؛

کاهش آمار ازدواج با غربی شدن جوامع

کاهش آمار ازدواج با غربی شدن جوامع
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: آمار ازدواج چه در جامعه ما و چه در جوامعی که به سمت غربی شدن پیش می روند رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری رسا  در مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ویژه‌ برنامه فرصت عاشقی از مجموعه برنامه های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت که در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: الگو و سبک زندگی در جوامع، تعیین کننده امر مهم ازدواج است.

وی افزود: متأسفانه در جوامعی که سبک زندگی غربی در آن رواج پیدا می کند، جوانان میل به تشکیل زندگی مشترک ندارند زیرا زاویه نگاه آن ها به زندگی مشترک فقط روی بار مسؤولیت ها و سختی های آن متمرکز شده و تبلیغات غربی، شیرینی و لذت های ازدواج را در نظر جوانان کم رنگ ساخته است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: نکته قابل تأمل این است که در جوامع غربی که 70 درصد زندگی مشترک بدون ازدواج در آن گزارش شده، تبعات جبران ناپذیری از جمله عدم تعهد مرد به زندگی دو نفره و گاه همراه با چند فرزند وجود دارد و بیشترین آسیب در این گونه ازدواج ها متحمل زنان می شود که باید هشیار بود تا جامعه ما که یک جامعه اسلامی است دچار چنین ضایعاتی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به محبوبترین آدم ها نزد خداوند، عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی بر پایه مسؤولیت پذیری و پذیرش تعهد است. خوارترین انسان ها در نزد خداوند کسانی هستند که تن به کار و مسؤولیت نمی دهند، خداوند برای کسانی که وارد عرصه ازدواج می شوند ارزش قائل شده و تسهیلات ویژه ای را برای آخرت آنها در نظر میگیرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ابراز کرد: از نماز فرد متأهل که هفتاد برابر اجرش بیشتر از یک فرد مجرد است تا دادن پاداش صدقه مستحب مقبول برای خرید کردن مرد برای خانواده و بسیاری از پاداش های دیگر، نشانه عنایت خداوند به هر کسی است که در راستای تکمیل دینش قدم برمی دارد و از بار مسئولیت ها نمی هراسد.

وی به ضرورت مراقبت از زندگی مشترک در سال های اولیه ازدواج، اشاره و خاطر نشان کرد: 5 سال اول زندگی نیاز به مراقبت شدید دارد که از این 5 سال، بیش از 50 درصد جدایی ها در دوسال اول اتفاق می افتد، اگر زن و مرد بپذیرند که اختلاف نظرها در رابطه آن ها امری کاملا طبیعی است و بتوانند با تحمل و کنترل خشم و عشق ورزی خود را از تفاوت های 5 سال اول زندگی به سلامتی عبور دهند، بی شک، زندگی زناشویی با چهارچوبی منسجم را برای خود ساخته که با تقوا و پیاده کردن ارزش های اسلامی در آن می توانند از برکات و شیرینی آن بهره مند گردند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات