۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۹۸۶۰۵

پذیرش 152 مقاله در همایش «انقلاب اسلامی فرصت ها و چالش ها»

پذیرش 152 مقاله در همایش «انقلاب اسلامی فرصت ها و چالش ها»
دبیر علمی همایش ملی «انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» گفت: 152 مقاله از بین 204 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش پذیرش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین احمدی سفیدان، دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهر داشت: 152 مقاله از بین 204 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش پذیرش شده است که حدود 116 عنوان از این مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه می‌ شود.

وی ادامه داد: «گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی» از محورهای این همایش بوده و شامل موضوعاتی مانند مشارکت سیاسی، کارآیی و اثربخشی دولت، انقلاب اسلامی و توزیع قدرت، انقلاب اسلامی و حقوق شهروندی، انقلاب اسلامی و حاکمیت قانون، انقلاب اسلامی و قانونگذاری، انقلاب اسلامی و پاسخگویی، انقلاب اسلامی شفافیت، انقلاب اسلامی و عدالت، انقلاب اسلامی و حوزه عمومی است.

دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها، گفت: «انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» محور دوم این همایش بوده و شامل موضوعاتی مانند انقلاب اسلامی و مردمی بودن نظام، انقلاب اسلامی و ایدئولوژی، پیشرفت‌های علمی، انقلاب اسلامی و جوانان، انقلاب اسلامی و امنیت، انقلاب اسلامی و وحدت ملی، انقلاب اسلامی و خودکفایی، انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی و انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است.

احمدی، انقلاب اسلامی و هنر، انقلاب اسلامی و جهانی شدن، انقلاب اسلامی و سیاست هویت، انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم، انقلاب اسلامی و تحریم، انقلاب اسلامی و فضای مجازی، انقلاب اسلامی و چالش نسلی، همگرایی یا واگرایی کشورهای اسلامی، موازی ‌کاری نهادهای فرهنگی، موازی ‌کاری نهادهای نظارتی، انقلاب اسلامی و اشتغال‌زایی را از دیگر موضوعات این محور اعلام کرد.

وی با بیان این‌که مقالات ارزشمندی در محورهای مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، خاطرنشان کرد: در این مقالات راهکارهایی ارائه می‌شود تا بتوان چالش‌های موجود و پیش روی انقلاب اسلامی را به فرصت تبدیل کرد.

دبیر علمی این همایش با تاکید بر اینکه 49 نفر از اساتید متخصص دانشگاه‌های کشور در حوزه علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و جامعه شناسی سیاسی در کمیته علمی همایش حضور دارند، گفت: تعدادی از مقالات پذیرفته شده در پنل‌های تخصصی همایش ارائه و تعدادی از پوسترها نیز در سالن اصلی تالار وحدت به نمایش گذاشته می‌ شود.

احمدی با بیان این‌که 22 عنوان از مقالات برگزیده در قالب کتاب 580 صفحه ای چاپ می‌شود، افزود: مقالات این همایش بیشتر از شهرهای خوزستان، اهواز، یاسوج، بروجرد، اراک، مشهد، قم، تهران، قزوین، زنجان، چالوس، رشت، اردبیل و دانشگاه‌های استان به دبیرخانه ارسال شده است./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات