۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۶۵۷

اولین واکنش رسانه‌ای در آمریکا به سفیر جدید سعودی

اولین واکنش رسانه‌ای در آمریکا به سفیر جدید سعودی
شاه سعودی دختر رییس سابق دستگاه اطلاعات را به عنوان سفیر جدید ریاض در واشنگتن انتخاب کرد که با واکنش خبرنگار زن آمریکایی مواجه شد.

به  گزارش خبرگزاری رسا، «سلمان بن عبدالعزیر آل سعود» پادشاه سعودی «ریما»، دختر «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز» رییس سابق دستگاه اطلاعات سعودی را به عنوان سفیر جدید در واشنگتن معرفی کرد.

شاه سعودی همچنین «خالد بن سلمان»، سفیر عربستان در واشنگتن را به عنوان معاون وزیر دفاع انتخاب کرد.

«کارن عطیه» نویسنده و تحلیلگر مسایل بین‌الملل در روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا به انتخاب ریما به عنوان سفیر ریاض در واشنگتن واکنش نشان داد.

کارن در توییتر خود نوشت، «باید پس از اطلاعات نادرستی که خالد بن سلمان درباره کشته شدن خاشقچی منتشر کرد، رسما اخراج می‌شد [نه اینکه خودش برود]».

کارن ادامه داد: «همه می‌دانیم که محمد بن سلمان زنان را به کار می‌گیرد تا وجهه خود در غرب بهبود ببخشد [نه برای رعایت حقوق زنان]».

کارن در ادامه این تویئت با اشاره به بحران «فعالان زن سعودی» تأکید کرد که باید از «ریما درباره زنان سعودی زندانی توضیح خواست».

ریما در حالی به عنوان سفیر سعودی در واشنگتن انتخاب شده است که انتقاد‌های بین‌المللی زیادی به عربستان سعودی در خصوص بازداشت فعالان زن در عربستان سعودی وارد شده است.

روزنامه واشنگتن پست تأکید کرد که خالد بن سلمان سفیر پیشین ریاض در آمریکا در سرپوش نهادن بر ترور خاشقچی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول نقش داشته است./983/ب102/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات