۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۹۸۶۵۸
آیت‌الله رشاد:

تحقق دولت اسلامی در گرو اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب است

تحقق دولت اسلامی در گرو اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب است
رییس شواری سیاستگذاری حوزه علمیه استان تهران گفت: حوزویان با اجرای دقیق بیانیه دوم انقلاب اسلامی زمینه تحقق دولت اسلامی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رشاد رییس شواری سیاستگذاری حوزه علمیه استان تهران، امروز در اجتماع عظیم حوزویان با عنوان «حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی» که مقارن با صدور منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) در حرم بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: ما سالانه به همراه مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه و هزاران طلبه در این مراسم شرکت می کنیم تا با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاقی دوباره داشته باشیم.

وی افزود: این میثاق به مناسبت صدور منشور روحانیت و بیانیه دوم انقلاب اسلامی است، تجمع امروز بیانگر آمادگی حوزه های علمیه برای تلاش در اجرایی شدن بیانیه رهبر معظم انقلاب در چله دوم است.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: حوزه های علمیه امروز با حضور در این اجتماع عظیم با دو رهبر خود پیمان و میثاق می بندند که واژه به واژه این بیانیه را نصب العین قرار دهند. حوزه رسالت عظیمی در گام دوم انقلاب دارد؛ حوزه علمیه محور انقلاب و عامل اصلی انقلاب به شمار می رود.

رییس شواری سیاستگذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حادثه عبس و بیهوده نبود، عنوان کرد: یکی از رسالت های بزرگ حوزه های علمیه در چهل ساله دوم انقلاب فرهنگ سازی است. اگر انقلاب اسلامی یک انفجار نور بود امروز پس از گذشت چهل سال باید این نور در اقصی نقاط جهان منعکس شود.

وی بیان داشت: وظیفه اول انقلاب اسلامی ساقط کردن آن رژیم منحوس بود اما دومین رسالت او دولت سازی است که نتیجه این دولت سازی جامعه سازی خواهد بود. ما امروز باید بتوانیم در مرحله دولت سازی موفق باشیم.

آیت الله رشاد در ادامه اظهار داشت: دولت سازی در انقلاب اسلامی به معنای آن است که همه ارکان و مجموعه های حکومتی منطبق با اسلام باشند.

رییس شواری سیاستگذاری حوزه علمیه استان تهران عنوان کرد: حوزویان باید در میان مردم حضور پیدا کنند و نسبت به سایر اقشار معتقدتر به مواضع انقلاب باشند و در راستای نهادینه کردن آرمان ها و اهداف انقلاب تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه حوزویان باید در عرصه های مختلف علمی، فکری و سیاسی ورود کنند، خاطرنشان کرد: حوزویان باید در رسیدن به دولت اسلامی که نتیجه آن جامعه سازی است تلاشی مجدانه داشته باشند و این امر با اجرای دقیق بیانیه دوم انقلاب اسلامی امکان پذیر است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات