۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۶۶۹
قائم مقام معاون پژوهش حوزه های علمیه:

پژوهش ها براساس نیازسنجی موضوعی و پاسخگویی به مسائل روز انجام شود

پژوهش ها براساس نیازسنجی موضوعی و پاسخگویی به مسائل روز انجام شود
حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاقی تاکید کرد: پژوهش ها براساس نیازسنجی موضوعی، مشکلات و پاسخ گویی به مسائل روز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه‌ی شورای پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی، با حضور قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، در سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسحاقی،‌ قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در این جلسه با بیان اینکه احساس نیاز شدیدی در استان‌ها برای ایجاد شورای پژوهش ایجاد می‌شد،‌ گفت: اعضای شورا باید سنت‌شکنی کرده و با خلاقیت و نوآوری، آورده‌های جدیدی به مدارس ارائه داده و آن‌ها را احیا کنند.

وی پیشنهاد داد: شوراهای پژوهش استانی برای تاثیرگذاری بیشتر، همایش‌ها و جلسات هم‌اندیشی را با حضور نهادهای همسو و مسئولیت‌دار برگزار کرده و فرهیختگان استانی به این جلسات دعوت شوند.

قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌ در امور استان‌ها به فقدان نشریه علمی،‌ پژوهشی و ترویجی در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: با وجود ظرفیت و پتانسیل عظیمی که در این استان وجود دارد، باید بتوانیم مجوز انتشار یک نشریه علمی و ترویجی را اخذ کنیم، چنین نشریاتی برای آموزش و پژوهش اعتبار قابل توجهی هستند.

حجت‌الاسلام اسحاقی خاطرنشان کرد: خروجی یک کار پژوهشی می‌تواند در قالب‌های مختلف ارائه شود و حتما نباید به نگارش مقاله بیانجامد. همچنین توجه به موضوع پژوهش‌های گروهی ضروری است و برای این مهم ظرفیت‌های لازم در استان آذربایجان‌شرقی و به خصوص مدرسه علمیه بناب وجود دارد./829/د102/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات