۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۹۸۶۷۰
به همت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

نخستین دارالقرآن عشایری کشور افتتاح شد

نخستین دارالقرآن عشایری کشور افتتاح شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: استان دارای 54 دارالقرآن است که اولین دارالقرآن عشایری کشور در آذربایجان شرقی افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در همایش چهار هزار نفری دانش آموزان حافظ جزء سی ام قرآن کریم که در مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: انس دانش آموزان با قرآن و سیره اهل بیت در سایه نظام جمهوری اسلامی محقق شده است.

وی با بیان این‌که قرآن کتاب سعادت و منشور تعالی بشریت است، خاطرنشان کرد: جریان سازی و فرهنگ سازی آموزش، قرائت، مفاهیم قرآن در بطن جامعه بخصوص مدرسه مهم ترین رسالت آموزش و پرورش است.

پاشایی با بیان این‌که هر هفته نماینده ولی فقیه از حافظان قرآن و فعالان در راستای توسعه فرهنگ قرآن تجلیل می کند، اظهار داشت: تقدیر امام جمعه تبریز از فعالان قرانی در نماز جمعه، درس بزرگی برای ما مسئولان تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش سهم استان تربیت 70 هزار دانش آموز حافظ جز سی قران بود، افزود: با استقبال دانش آموزان این تعداد به 213 هزار دانش اموز رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه فضاهای قرآنی و آموزش دینی در استان یادآور شد: استان دارای 54 دارالقرآن است و اولین دارالقرآن عشایری کشور در آذربایجان شرقی افتتاح شده است.

همچنین محمد رضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: فرهنگ قرآنی باید در طول زندگی دانش آموزان جریان داشته باشد، چراکه موفقیت انسان در سایه عمل به آموزه های دینی و قرآنی است./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات