۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۹۸۶۸۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حفظ انقلاب و نظام اسلامی از مهم‌ترین وظایف حوزه علمیه است

حفظ انقلاب و نظام اسلامی از مهم‌ترین وظایف حوزه علمیه است
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: تحقیق و پژوهش و حضور در عرصه‌های کشور از مهم‌ترین نکات منشور روحانیت از سوی امام خمینی (ره) به طلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با منشور روحانیت، گفت: منشور امام خمینی (ره) یک برکت خاصی برای طلاب و روحانیان محسوب می‌شود.
 
وی افزود: حفظ علوم دینی در طول تاریخ یکی از از نقش‌های روحانیت در کشور شمرده می‌شود که روحانیان و طلاب توانستند با حفظ و تبلیغ دین نقش موثری در کشور داشته باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به این که تربیت شخصیت‌های نظام اسلامی را حوزه علمیه توانست به خوبی انجام دهد، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ هیچ وقت به سمت دشمن و ظالم دست درازی نکرده و همیشه از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کرده است.
 
وی بیان داشت: مردم از حوزه‌های علمیه انتظار دارند که تا ظهور امام زمان (عج) از دین اسلام دفاع کنند و این دین را به دست امام زمان برسانند.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حفظ انقلاب و نظام اسلامی از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه شمرده می‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌های علمی و تحقیق و پژوهش در راستای حفظ دین از مهم‌ترین وظایف روحانیت و طلاب سرتاسر کشور محسوب می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه افزون بر اقدامات علمی باید در تربیت نسل نو برای حفظ دین اسلام تمام سعی خود را انجام دهد، زیرا وظیفه اصلی طلاب در حوزه، تبلیغ دین اسلام است.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با توجه به این که تعلیم و تربیت روحانیان در کار‌هایی همچون سپاه، امر قضاوت و کار‌های فرهنگی جامعه از مهم‌ترین خواسته‌های مردم از حوزه علمیه شمرده می‌شود، بیان داشت: حضور در میدان‌های جهاد و دنبال کردن اخبار مهم جامعه از طرف طلاب سبب می‌شود که خطر سکولاریسم دیگر حوزه را تهدید نکند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که نه گفتن به خواسته‌های دشمنان از آرمان‌های روحانیان در کشور بوده، اظهار کرد: تحقیق و پژوهش، تربیت نسل نو و حضور در عرصه‌های کشور از مهم‌ترین نکات منشور روحانیت از سوی امام خمینی (ره) به طلاب است.
 
وی گفت: جایگاه رهبری یکی از مهم‌ترین منصب‌های کشور محسوب می‌شود که حضرت آیت الله خامنه‌ای و امام خمینی (ره) توانستنند به بهترین وجه کشور را اداره و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان این که اگر رهبری نبود، کشور ایران عزت در کشور نداشت، افزود: هر چه که امروزه نظام انقلاب اسلامی دارد، به برکت ولایت فقیه عادل بوده که تبعیت از رهبری وظیفه مردم و مسؤولان است.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی (ره) و جایگاه ولایت فقیه نبود، امنیت در کشور نبود و کشور‌های استکباری سرمایه‌های کشور را غارت می‌کردند.
 
وی بیان داشت: دشمنان دین اسلام به دنبال از بین بردن وحدت بین روحانیان و طلاب هستند که طلاب باید با بصیرت بتوانند نقشه‌های دشمنان را از بین ببرند.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با توجه به این که روحانیان در همه عرصه‌ها حضور دارند و متاسفانه بعضی از آدم‌ها با لباس روحانیت به اسلام و حوزه ضربه می‌زنند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه همچون دیگر نهاد‌ها آسیب‌هایی را دارد، اما مسؤولان حوزه باید چالش و آسیب‌ها را شناسایی و برای از بین بردن آسیب‌ها برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به این که مراجع از احترام خاصی در نزد مردم برخورد دار هستند، تصریح کرد: اگر طلاب در حوزه علمیه جایگاه حوزه را بدانند و بفهمند که مراجع در چه سطحی قرار دارند، هیچ وقت به فکر تفرقه و اختلاف نمی‌روند./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
امروز بر طلاب جوان حوزه فرض است که پیام تاریخی امام راحل را به خوبی مطالعه کنند
0
0