۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۹۸۶۹۲
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری:

وجود مشکلات مجوز دست کشیدن روحانیت از صیانت از انقلاب نمی شود

وجود مشکلات مجوز دست کشیدن روحانیت از صیانت از انقلاب نمی شود
نماینده خبرگان با بیان اینکه وجود مشکلات مجوزی برای دست کشیدن روحانیت از صیانت از نظام نیست، گفت: روحانیت همچنین باید نسبت به ناکارآمدی مسؤولان انتقاد سازنده داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) بر لزوم وحدت حوزه در منشور روحانیت و بیان اینکه همه آحاد جامعه از روحانیت و حوزه های علمیه تأثیر می پذیرند، گفت: اگر در حوزه تفرقه و تشتت حاکم باشد، این موضوع به جامعه نیز سرایت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه وحدت و انسجام مذهبی و ملی جامعه در گرو وحدت و انسجام حوزه و روحانیت است، اظهار داشت: حوزه های علمیه برای مردم محوریت و مرجعیت دارند و بدیهی است که اگر میان روحانیت، علما و مراجع تقلید وحدت وجود داشته باشد، جامعه متحد و همدلی نیز خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه وجود برخی ضعف مدیریت ها در کشور مجوزی برای دست کشیدن روحانیت از عرصه صیانت از اصل نظام اسلامی نمی شود، عنوان کرد: انقلاب و نظام اسلامی محصول حوزه علمیه هستند، بر اساس این هم عقل و هم شرع اقتضا دارد که روحانیت همواره اهداف انقلاب و نظام را تبیین کرده و از آن ها صیانت کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری انقلاب و نظام اسلامی را ارمغان حوزه علمیه دانست و افزود: وجود برخی مشکلات و ایرادات در برخی مسؤولان نباید سبب شود که روحانیت از صیانت نظام اسلامی دست کشیده و دیگر به آن کاری نداشته باشد؛ البته ناگفته نماند که ما باید میان دفاع و حمایت از نظام و ناکارآمدی برخی مسؤولان تفاوت قائل شویم و بدانیم که صیانت از نظام اسلامی به معنای دفاع از ضعف مدیریت ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت باید در کنار دفاع از اصل نظام اسلامی نسبت به ناکارآمدی مسؤولان انتقاد سازنده داشته باشد و روحیه مطالبه گری خود را تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری به پیام منشور روحانیت امام راحل برای روحانیت امروز اشاره و عنوان کرد: منشور روحانیت حضرت امام(ره) به یک دوره خاص مربوط نمی شود، بلکه خطاب های ایشان نشانگر آن است که آن حکیم فرزانه به دوران های دودست نیز توجه داشته اند، بنابراین می توان گفت روحانیت در همه زمان ها و مکان ها مخاطب این منشور با ارزش هستند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات