۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۹۸۷۲۱
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

ترویج وقف علمی از مهمترین اقدامات سازمان اوقاف است

ترویج وقف علمی از مهمترین اقدامات سازمان اوقاف است
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه وقف علمی اهمیت زیادی دارد، گفت: وقت علمی ضامن توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم تجلیل و معرفی برترین های پنجاه و ششمین جایزه بنیاد فرهنگی «البرز» گفت: سنت حسنه وقف از سنت‌های ویژه دین اسلام است که اجری ابدی دارد. موقوفه البرز چند دهه قبل با نیت خالصانه و مبتکرانه تأسیس شد و پیش از آن کسی چنین وقفی انجام نداده بود.

وی با اشاره به تلاش های سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص موقوفات علمی تصریح کرد: در این سازمان معاونت علمی را فعال ‌تر کرده ایم تا از اختراعات و اکتشافات بهره‌‌ عمومی بیشتری ببریم و این نوع وقف در زندگی مردم کاربردی ‌تر شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ترویج وقف علمی در کشور از مهمترین اقدامات این سازمان است که در معاونت‌های علمی و فرهنگی به آن پرداخته ایم و مردم در بحث اختراعات و اکتشافات  وقفی بیشتر بهره مند شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی بیان کرد: وقف علمی اهمیت زیادی دارد و می تواند زمینه ای برای توسعه علمی در کشور باشد. سرزمین پهناور ایران دارای محققان و دانشمندان زیادی است که می‌توانند مجمع علمی در کشور ایجاد کنند و پرچم ایران را در مجامع علمی بالا ببرند.

نماینده ولی‌ فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص چشم‌انداز ۴۰ سال پیش روی بیان کرد: اندیشمندان کشورمان می‌توانند برای برون رفت از بحران های غرب، راه ‌حل‌های مبتنی بر دانش ارائه دهند و با تلاش و پشتکار است که می توانیم از نظام سلطه رهایی یابیم.

وی با بیان اینکه دانش، ثروت آفرین است، خاطرنشان کرد: از همه محققان و دانشمندان انقلاب درخواست دارم ایران را یاری کنند تا در این بحران اقتصادی با علم ثروت ‌آفرینی کنیم چون ما در این بحران نیاز به ثروت‌آفرینی داریم و دانش می تواند تولید ثروت کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات