۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۹۸۷۲۳
مدیرعامل بنیاد البرز:

جامعه امروز بیش از گذشته نیاز به موقوفات علمی دارد

جامعه امروز بیش از گذشته نیاز به موقوفات علمی دارد
مدیرعامل بنیاد البرز گفت: اگر وقف علمی در کشورمان ترویج پیدا کند می توانیم شاهد ارتقا و توسعه علمی ایران در جهان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد البرز، امروز در مراسم تجلیل و معرفی برترین های پنجاه و ششمین جایزه بنیاد فرهنگی «البرز» گفت: مرحوم البرز در سال ۴۲ بنیادی فرهنگی تاسیس کرد و به منظور گسترش علم و دانش و حمایت از دانشمندان و نخبگان تمام اموال خود را وقف کرد که امروز با برگزاری این برنامه شاهد اجرای امینانه نیت این واقفین علمی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه امروز جامعه بیش از گذشته نیاز به موقوفاتی مانند موقوفه البرز دارد، ادامه داد: باید تلاش کنیم وقف‌ در حوزه های علمی گسترش یابد تا شاهد شکوفایی و استعداد نخبگان علمی کشور و ارتقاء نام ایران در جهان باشیم.

مدیرعامل بنیاد البرز تصریح کرد: از سال 1342 تا کنون بیش از سه هزار دانشجو وام اشتغال و تحصیل از سوی بنیاد فرهنگی البرز دریافت کرده اند و طول این 56 سال، چهار هزار و ۶۵۰ جایزه حسن تحصیل نیز از سوی این بنیاد به دانشجویان اهدا شده است.

ارشدی ابراز کرد: در هفت سال گذشته 3 همایش ملی در تهران و 8 همایش در استانهای دیگر از سوی بنیاد فرهنگی «البرز»  برگزار شده است که در این همایش ها بیش از دو هزار و ۱۴۲ جایزه به دانشمندان، نخبگان، اندیشمندان، طلاب و دانش‌آموزان اهدا شده است.

وی ترویج فرهنگ مقدس وقف، اجرای امینانه نیات واقف و معرفی شخصیت و اندیشه والای مرحوم البرز را از اهداف اهدای جایزه علمی البرز برشمرد و افزود: تجلیل از برترین های علمی همه ساله برگزار می شود و امسال که پنجاه و ششمین دوره این مراسم است این جایزه به 5 دانشمند، 4 مخترع، ۱۰ دانشجوی رشته علوم پزشکی، ۱۰ طلبه علوم دینی و ۳۰ دانشجوی علوم پایه، انسانی و مهندسی اعطا شد.

مدیرعامل بنیاد البرز درباره انتخاب برترین ها تصریح کرد: دانشمندان و مخترعین از سوی بنیاد نخبگان، دانشجویان پزشکی از سوی وزارت بهداشت، دانشجویان علوم پایه، مهندسی و انسانی از سوی وزارت علوم، طلاب علوم دینی از سوی مرکز نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه‌های علمیه و دانش‌آموزان از سوی ادارات کل آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات