۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۵۹۸۷۴۶
در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد؛

کتاب «همگرایی ملت ها و واگرایی دولت های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی»

کتاب «همگرایی ملت ها و واگرایی دولت های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی»
نسخه الکترونیکی کتاب «همگرایی ملت ها و واگرایی دولت های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «همگرایی ملت ها و واگرایی دولت های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی» اظهار داشت: این کتاب که سه بخش اصلی و ۲۰۸ صفحه دارد که نخست به کلیات و چارچوب نظریه‌های همگرایی ملت‌ها پرداخته و سپس فرصت‌ها و محدودیت‌های همگرایی کشورهای اسلامی با انقلاب اسلامی ایران را بررسی کرده است؛ زیرا انقلاب اسلامی با اهداف و آموزه‌هایی در راستای ایجاد وحدت و همگرایی میان کشورهای اسلامی به پیروزی رسید و در سیاست خارجی خود، همواره از همگرایی ملل مسلمان حمایت می کند.

وی گفت: برای دست یابی به مشارکت مثبت عمومی در تحولات سیاسی و اجتماعی مانند انقلاب، جنگ و انتخابات، لازم است جهت گیری این عوامل و زمینه ها به گونه ای باشد که افراد جامعه را از رخوت و بی تفاوتی رهانیده، به صحنه ها بکشاند. در این راستا، نقش رسانه های گروهی بسیار تعیین کننده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با توجه به دارا بودن جاذبه‌های ایدئولوژیک و هویت‌بخشی همچون حمایت از ملل محروم و مستضعف، حمایت از نهضت‌های دینی و جنبش‌های اسلامی و داشتن آموزه وحدت‌گرایی و اتحاد امت اسلامی و نیز با عنایت به تسری و گسترش ارزش‌های اسلامی و انسانی به کشورهای تحت ستم و ملل مسلمان، توانسته است در مساله همگرایی کشورهای مسلمان فرصت‌های زیادی ایجاد نماید.

وی افزود: در این راستا اقداماتی همچون تأسیس نهادهایی جهت تربیت نیروهای متخصص اسلامی و نزدیک ساختن دیدگاه‌های نخبگان فکری و سیاسی جهان اسلام انجام داده است.

پهلوانی اظهار داشت: در سطح سیاسی و دولت‌ها با موانع و محدودیت‌هایی مواجه بوده؛ چرا که انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی رسید، با توجه به ناعادلانه دانستن ساختار نظام بین‌الملل، خواستار تحول در آن و شکل‌گیری نظام عادلانه جهانی بر مبنای منافع تمام کشورهای جهان و شکل‌گیری نظم نوین منطقه‌ای بدون حضور ابرقدرت‌های جهانی گردید.

وی به معرفی کتاب «همگرایی ملت ها و واگرایی دولت های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته محمد حقی است که در جامعه المصطفی العالمیه تهیه شده و در انتشارات مرکز بين المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «همگرایی ملت ها و واگرایی دولت های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی» با 208 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 12000 تومان در سال 1396 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 5000 تومان منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند.

برای دریافت نسخه الکترونیکی این کتاب می توانید اینجا کلیک کنید./822/ت 302/ش

مهدی فلاحی
ارسال نظرات