۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۷۸۳
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مسجد مهم‌ترین کانون تربیتی و تبلیغ دین است

مسجد مهم‌ترین کانون تربیتی و تبلیغ دین است
حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه مسجد مهم‌ترین کانون تربیتی و تبلیغ دین است، گفت: مسجد در طول تاریخ پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید ناصر نوری‌زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز در مراسم تکریم خادمان مساجد که با عنوان «خادمان بهشت» در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات مهم مدیریت قبل ارتقاع بخشیدن به جایگاه و منزلت خدامان بیت الله بود که انجام گرفت.

وی با بیان اینکه خدمت در مسجد نیاز به فرهنگ سازی دارد، ادامه داد: خادمان مساجد حلقه وصل بین مرکز امور مساجد، مردم، امام جماعت و هیات امنا هستند، خدام مساجد باید به مقام و جایگاه خود مباهات کنند.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه کلیدداری و خدمت در مسجد نعمت بزرگی است و باید شاکر خداوند باشیم، ابراز کرد: گاهی اوقات ارزش خادم بودن را تنزل می دهند در حالی که چنین نیست زیرا خادمی مسجد به عنوان خانه خداوند به مراتب بالاتر از خادمی دیگر مکان‌های مقدس است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: این جلسه تحت عنوان خادمان بهشت در راستای تکریم و ارزش‌گذاری خدمات خوب شما خادمان مسجد برگزار شده است و این از اتفاقات خوبی است که در دوره حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبری اتفاق افتاد.

وی بیان داشت: حقیقتا خدمت در مسجد توفیق بزرگی است به حدی که در روایات متعددی به آن اشاره شده که بسیاری از انبیاء الهی از خادمان مسجد بودند.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه مالک مسجد خداوند است، اظهار داشت: مساجد محل فرود ملائکه است پیامبر اسلام فرمودند بهشت روی زمین مسجد است؛ شما خدام ساکن بهشت روی زمین هستید، منزلگاه مومنان در عالم دنیا مسجد است، تردد در مساجد نشانه ایمان است و طبق صریح روایات ضامن عبور انسان از پل صراط است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: مسجد مهم‌ترین کانون تربیتی و تبلیغ دین است، مسجد در طول تاریخ محل الفت، انس و رفع مشکلات و اختلافات بوده است.

وی با اشاره به این که مسجد در ادوار مختلف پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بوده است، اظهار داشت: از صدر اسلام پیامبر اکرم هنگام جنگ افراد را در مسجد سازماندهی می‌کرد، همواره مسجد محل اقامت مسافرین، محل رجوع نیازمندان، محل انس و الفت و محل قضاوت بوده است.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: امروزه دانش مدیریت مساجد بسیار وسیع است ما امروز مخاطبان بسیاری داریم از این رو خادمان باید همانند یک روانشناس قدرت جذب داشته باشند مسجد باید کانون تربیتی و مرکز سلامت اجتماعی و پایگاه خدمت‌رسانی به مردم باشد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات