۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۸۷۹۶
سردار غیب‌پرور:

رهبری از سر اعتقاد و باور جوانان را مخاطب اصلی گام دوم انقلاب قرار دادند

رهبری از سر اعتقاد و باور جوانان را مخاطب اصلی گام دوم انقلاب قرار دادند
غیب پرور گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم خودشان از سر اعتقاد و باور مخاطب اصلی خود را جوانان قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار غلامحسین غیب‌پرور در یادواره شهدای دانش‌آموز و دانشجوی استان در راستای دومین کنگره 6500 شهید استان کرمان اظهار داشت: خدمات لشکر سرافراز 41 ثارالله بر تارک انقلاب اسلامی می‌درخشد، کسانی که به تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنایی دارند، خدمات این لشکر را هیچ‌گاه از خاطره‌ها فراموش نمی‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در حدود 25 عملیات، بچه‌های ثارالله را در اوج دیدیم، نیروهای جوان اما به اندازه یک دنیا صلابت و مردانگی و به فرماندهی شخصیتی که همه ما به وی افتخار می‌کنیم، سردار سلیمانی عزیز دل همه ماست و کرمانی‌ها و رزمندگان لشکر ثارالله باید افتخار کنند.

وی با بیان اینکه فهم و درک رزمندگان ما به اندازه‌ای عمیق بود که دشمن را ذلیل‌تر از آنچه که بود به عالمایان نشان داد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خودشان اشاره داشتند که این انقلاب را با انقلاب‌هایی نظیر فرانسه و روسیه و هندوستان قیاس کنیم، کدام یک از مناطق روسیه، فرانسه و هندوستان در یک مقطع و منطقه این همه جوانان آن هم جوانانی که به قرآن و مکتب اهل‌بیت (ع) ایمان داشتند.

غیب‌پرور ادامه داد: پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه دینی از عزیزان خود که به جبهه گوناگون جهادی شتافتند دل کندند و آنگاه که با پیکر خون‌آلود و جسم آسیب دیده آنان مواجه شدند، این مصیبت را با شکر همراه کردند.

وی با بیان اینکه برادری‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌ها در دفاع مقدس موج می‌زد، بیان داشت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس هم و سن سال دانش‌آموزان و دانشجویان امروزی بودند، اما آن چیزی که آنها را متمایز کرد، ذکر و دعا و تقرب و توسل بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: به مجلس شهیدان آمده‌اید، از مجلس شهیدان ‌باید بهره برد و اگر همین یک کلمه را ما یاد بگیریم که جوانان دیروز که بخشی از آنها اکنون میهمان سیدالشهداء هستند، مومن‌ترین جوانان این جامعه بودند شما را بس است.

غیب‌پرور اظهار کرد: آن چیزی که ما را در دوران دفاع مقدس سرافراز کرد، دیانت و معنویت جوانان آن روز بود، اینکه می‌گوییم رزمندگان ما در اوج تشنگی، لب به آب نمی‌زدند تا همرزم آنها آب بنوشد، قصه کتاب نیست، واقعیتی است که اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: همه ما باید یاد بگیریم که سنگر را حفظ کنیم، چرا که فرزندان این کشور در سرمای شدید مناطق عملیاتی غرب، یخ زدند و سنگر را رها نکردند.

غیب‌پرور افزود: بچه‌های کرمان در کربلای 5 ایستادند و قطعه قطعه شدند، اما خم به ابرو نیاوردند، عباسان لشکر ثارالله سرافراز از اروند گذشتند و مردانه پای امام و انقلابشان ایستادند.

وی ادامه داد: در مجلس شهدا باید درس ایستادگی، مقاومت و نهراسیدن را یاد بگیریم و اینکه در مقابل دشمن فشل و سست نشویم، بدانیم که دشمنان این نظام و انقلاب به کمتر چیزی غیر از فنای این انقلاب و اضمحلال آن راضی نیستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: چه کسانی غیر از جوانان باید این انقلاب را حفظ کنند، رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم خودشان از سر اعتقاد و باور مخاطب اصلی خود را جوانان قرار دادند.

وی با طرح این سوال که جوانان ما باید چه کسانی را اسوه و الگو قرار دهند و قله جوانان ما در ایستادگی و مقاومت کدام شخصیت است، گفت: آیا شک داریم آن دردانه عالم کائنات که 18 ساله بود و بزرگ شده دامان پیامبر (ص) در خانه علی مرتضی (ع) باید الگو قرار گیرد.

غیب‌پرور ادامه داد: رزمندگان ما همیشه به شخصیت والای حضرت زهرا (س) افتخار کردند و بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس ما با نام مبارک این بانوی والامقام انجام شد.

وی بیان داشت: حضرت زهرا (س) اقیانوسی از فضائل است، اما مهمترین ویژگی ایشان مقاومت و بصیرت است، دفاع از خانه علی (ع) دفاع از خانه گلی و محقر نیست، چرا که اهل بیت (ع) دل بسته ذخایر دنیا نیستند، دفاع زهرا (س) دفاع از حریم امامت و ولایت است و مظلومیت زهرا (س) آن زمانی است که دست حسنین (ع) را می‌گرفت و در معیت علی (ع) شب درب خانه اصحاب را می‌کوبید که مگر در غدیر نبودید و بیعت نکردید، پس چرا اکنون عقب نشستید و سنگر را رها کردید.

غیب‌پرور ابراز داشت: علی (ع) منصوب خدای متعال بود، اما مردم آن زمان کور بودند و خدا نکند انسان به خاطر قدرت و ثروت کور شود، نتیجه کوری دل، خانه‌نشینی امیرالمومنین (ع)، غسل شبانه زهرا (س) و گمنام بودن قبر دردانه پیامبر و ماجرای عاشورا است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر آن مردم بی‌خردی نمی‌کردند، آیا عاشورا اتفاق می‌افتاد، عاشورا نتیجه بی‌خردی، بی‌صفتی و بی‌بصیرتی مردمانی است که علی (ع) را رها کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام و رهبر و ولایت را رها نکنید، حتی کسانی که سر و سری با انقلاب ندارند و کسانی که دشمن هستند اگر بر کرسی انصاف بنشینند و از روی انصاف قضاوت کنند، خواهند گفت که اگر ما در سایه سار ولایت نبودیم، خدا می‌داند از انقلاب و راه شهیدان امروز اثری نبود.

غیب‌پرور بیان داشت: روایت حماسه‌های شهیدان ما فوق‌العاده مطلوب است، اما مطلوب‌تر تشریح و تبیین اهداف آنهاست، امام راحل وعده جاه، مقام و مال نمی‌داد، بلکه آدرس فلاح و رستگاری را می‌داد.

وی افزود: درود بر جوانان آن دوران که خوب پای امامان ایستادند و جوانان امروز که رهبری را رها نکردند، قاطبه کسانی که در 22 بهمن امروز آمدند و فتنه 88 را جمع کردند، جوانان بودند.

غیب‌پرور گفت: انقلاب و کشور ما با زیور جوانان درخشنده‌تر شده است و کرمان نخستین استانی است که امسال شاهد دومین اجلاسیه شهیدان خود است و با هوشمندی که داشتند نخستین موزه دفاع مقدس را در این استان راه‌اندازی کردند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات