۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۹۸۸۲۱
دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان مطرح کرد؛

ارسال بیش از 600 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان

ارسال بیش از 600 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان
حقانی از ارسال بیش از 600 اثر به دبیرخانه همایش نخستین کتاب سال بانوان خبرداد و گفت: از میان آثار ارسالی 12 اثر حائز رتبه برتر و شایسته تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ریحانه حقانی در نشست خبری آیین اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان که ظهر امروز در سالن جلسات جامعه الزهرا برگزار(س) شد، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن بیان کرد: همزمان شدن برگزاری نخستین همایش کتاب سال بانوان با چهل سالگی انقلاب اسلامی به اهیمت این همایش می افزاید.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) اضافه کرد: نقش بانوان در میراث مکتوب اسلامی مغفول واقع شده است زیرا پس از انقلاب زمینه مناسب برای حضور زنان ایجاد شده است و بانوان محقق فراوانی وجود دارند که دارای آثاری متفاوت هستند در نتیجه ایده برگزاری همایش کتاب سال بانوان مطرح شد.

وی با بیان این که همایش کتاب سال بانوان زمینه شناسایی استعدادهای برتر در عرصه مطالعات زن و خانواده را ایجاد می کند، افزود: البته با بررسی آثار واصله موجب می شود که کمبودهای پژوهشی در عرصه زن و خانوده شناسایی شوند تا در تحقیقات آینده به آنها پرداخته شود.

دبیر علمی نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان، این همایش را موجب رقابت و نشاط علمی بین پژوهشگران بانو در عرصه علوم انسانی و اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همایش کتاب سال بانوان با استقبال گسترده از سوی مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی مواجه شده است؛ در ارزیابی آثار رسیده نیز تیم های متعددی فعالیت داشته اند به گونه ای که می توان گفت بیش از 100 استاد سطح عالی حوزوی و دانشگاهی در ارزیابی ها شرکت داشته اند.

وی در زمینه تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه نخستین همایش کتاب سال بانوان بیان کرد: 600 اثر به دبیرخانه علمی همایش ارسال شده است که پس از انجام ارزیابی ها 147 اثر به ارزیابی تفصیلی وارد شدند و از میان آنها نیز، 33 اثر به جلسه نهایی کمیته علمی راه پیدا کردند و در نهایت 12 اثر حائز رتبه شدند که روز نهم اسفندماه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) ادامه داد: در اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان چهار اثر به عنوان اثر برگزیده، چهار اثر به عنوان اثر شایسته تقدیر و چهار اثر نیز به عنوان رتبه برتر در  زمینه موضوع ویژه زن و خانواده تقدیر خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به زمان و مکان برگزاری اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان اظهار کرد: آیین اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان پنج شنبه نهم اسفندماه ساعت 8:30 در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار می شود و در حاشیه همایش نیز نمایشگاه آثار ارسالی به همایش برگزار می شود./1324/پ202/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات