۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۹۸۸۲۶
رییس جامعه الزهرا خبر داد؛

سامانه های شمیم و پاسخگویی به سؤالات شرعی رونمایی می شود

سامانه های شمیم و پاسخگویی به سؤالات شرعی رونمایی می شود
حجت الاسلام والمسلمین مدنی از رونمایی سامانه های شمیم و پاسخ گویی به سؤالات شرعی با حضور مسؤولان حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والملسلمین مدنی در نشست خبری رونمایی از سامانه های شمیم و پاسخ به سؤالات شرعی که در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان این که تبلیغ ارزش های دینی از وظایف جامعه الزهرا(س) و وظیفه ذاتی روحانیت است، گفت: وظیفه اصلی جامعه الزهرا(س) تربیت مبلغ است و اعزام مبلغ  از وظایف سازمان های دیگر به شمار می رود.

رییس جامعه الزهرا(س) ادامه داد: البته به دلیل این که تبلیغ خواهران دارای شرایط و محدودیت خاصی است در زمینه تربیت مبلغان خواهر در جامعه الزهرا(س)  دو مرحله در نظر گرفته شده است؛ مرحله نخست عمومی است که تمامی طلاب جامعه الزهرا(س) موظف هستند آنها را بگذرانند.

وی افزود: مرحله دوم تربیت مبلغ، تخصصی و گرایشی است که علاقه مندان به تبلیغ پس از انتخاب این رشته به صورت تخصصی به مباحث تبلیغی می پردازند که در دو شیوه موضوع محور و مخاطب محور انجام می شود؛ در مرحله گرایش، دوره های تبلیغی با موضوعات یا مخاطبان مختلف همانند مبلغان کودک یا آموزش و پروش برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی به فعالیت های جامعه الزهرا(س) در زمینه اعزام مبلغ اشاره کرد و گفت: علی رغم کمبود امکانات برای اعزام مبلغان خواهر اما به دیل این که اعزام مبلغان خواهر دارای ویژگی های خاص خودش است و این ظرفیت درنهادهای اعزام مبلغ به صورت کامل وجود ندارد، جامعه الزهرا(س) به صورت جدی وارد اعزام مبلغ نیز شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته دو هزار مبلغ به کشورهای خارجی و سیزده هزار مبلغ به سراسر کشور از سوی جامعه الزهرا(س) اعزام شده اند که برای مدیریت این اعزام ها سامانه شمیم راه اندازی شده است تا به جمع آوری اطلاعات مبلغان خواهر بپردازد.

رییس جامعه الزهرا(س) در بخش دیگری از سخنان خود به رونمایی از سامانه پاسخ گویی به سؤالات شرعی جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: امروزه در جامعه با پرسش های فقهی و اعتقادی بسیاری مواجه هستیم که برخی از آنها مربوط به تراوشات ذهنی افراد است و چنین موردی طبیعی است اما  برخی در صدد شبهه آفرینی هستند که در جامعه الزهرا(س) تلاش می شود در حد توان به سؤالات پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: برای پاسخ گویی به سؤالات جامعه در جامعه الزهرا(س) دوره تربیت پاسخ گویی دینی در دو بخش فقهی و اعتقادی ایجاد شده است که امروزه بیش از شصت استاد پاسخ گوی فقهی مراجع تقلید در امور خواهران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی به هدف ایجاد سامانه پاسخ گویی به سؤالات شرعی اشاره کرد و گفت: با ایجاد این سامانه افراد به راحتی می توانند سؤالات خود را مطرح کنند؛ از سوی دیگر بانک اطلاعاتی در زمینه سؤالات ایجاد خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با حضور مسؤولان حوزوی و نمایندگان مراجع تقلید چهارشنبه هشتم اسفندماه ساعت یازده در تالار بیداری جامعه الزهرا(س) از سامانه های شمیم و پاسخ به سؤالات شرعی جامعه الزهرا(س) رونمایی خواهد شد./1324/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
مصطفی رستمی
ارسال نظرات