۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۹۸۸۲۸
رییس جامعه المصطفی:

جامعه المصطفی در حوزه علوم انسانی اسلامی پیشگام است

جامعه المصطفی در حوزه علوم انسانی اسلامی پیشگام است
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که المصطفی در حوزه علوم انسانی اسلامی پیشگام است، اظهار کرد:بسیاری از رشته‌های المصطفی ابداعی و ابتکاری است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ علی عباسی در اختتامیه بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، که با حضور طلاب و خانواده‌هایشان در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: جامعه‌المصطفی امروز پیشگام ده‌ها رشته و گرایش در حوزه علوم اسلامی و انسانی است که برخی از آنان برای نخستین بار در سیستم علمی کشور طراحی و تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رشته‌های «قرآن و علوم»، «قرآن و علوم انسانی»، «قرآن و مدیریت»، «قرآن و روان‌شناسی»، «قرآن و علوم تربیتی» و حتی «قرآن و علوم طبیعی و تجربی» را از رشته‌های قرآنی‌ای دانست که به صورت تخصصی در المصطفی ارائه می‌شود.

رئیس جامعه‌‌المصطفی اظهار کرد: در بخش اُنس با قرآن و آشنایی عمومی طلاب و فضلا با قرآن گام‌های در خور توجهی برداشته شده است که معمولاً این بخش در صفوف، مدارس علمیه یا دارالقرآن‌های المصطفی فعال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در تشریح فعالیت‌های قرآنی المصطفی بیان کرد: مسابقات قرآنی، جلسات و آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تلاوت در قالب آموزش‌های فوق برنامه در همه مراکز المصطفی، بخشی از فعالیت‌‌ قرآنی المصطفی است همچنین سالیانه المپیادی در این زمینه‌ در المصطفی برگزار می‌شود که امسال شاهد برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره قرآنی و حدیثی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به شش حوزه دانشی اصلی و مهم در المصطفی افزود: یکی از حوزه‌های فعال در المصطفی به قرآن اختصاص پیدا کرده است و در طرح تحول جدید، مجتمع ویژه‌ای هم برای آموزش‌های قرآنی المصطفی شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: این مجتمع کار خود را رسماً از نیمه اول سال تحصیلی جدید، با عنوان مجتمع قرآن و حدیث آغاز کرده است. این مجتمع در گذشته، در قالب مدرسه عالی قرآن و حدیث فعالیت می‌کرد، ولی اکنون با گسترش طرح‌های قرآنی، در قالب مجتمع فعالیت خواهد داشت./1324/د102/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات