۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۹۸۸۶۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آتش جهنم ثمره بی‌رحمی انسان نسبت به خود است

آتش جهنم ثمره بی‌رحمی انسان نسبت به خود است
آیت الله ری‌شهری با بیان اینکه انسان بی‌رحم مورد رحمت خداوند قرار نمی‌گیرد، گفت: آتش جهنم ثمره بی‌رحمی انسان نسبت به خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه آستان برگزار شد، گفت: انسان اگر بخواهد رحمت الهی شامل او شود باید تلاش کند زمینه‌های عفو، مغفرت و رحمت الهی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه عفو، رحمت و مغفرت الهی تفضل است، بیان داشت: یکی از راه‌هایی که انسان می‌تواند مشمول رحمت الهی قرار بگیرد آن است که خود اهل گذشت و بخشش باشد.

آیت‌الله ری‌شهری ادامه داد: عفو کسی که در حق انسان ظلم کرده باشد زمانی ارزشمند است که آن عفو کردن موجب جری شدن فرد ظالم نشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اجتناب از کبائر را از دیگر دلایل رحمت الهی برشمرد و گفت: امام علی(ع) می‌فرماید کسی که از حرمت‌های الهی اجتناب و خودداری می‌کند عفو الهی به‌سوی او شتابان می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه بیان داشت: سومین عامل عفو، مغفرت و رحمت الهی مهربانی با خود و دیگران است. انسان ابتدا باید نسبت به خودش رحم داشته باشد تا بتواند در حق دیگران هم بارحم و مروت رفتار کند انسان بی‌رحم نباید از کسی توقع رحم داشته باشد.

آیت‌الله ری‌شهری ادامه داد: در روایت است به خودتان رحم کنید، چگونه است که در مصیبت‌های دنیا غمگین و ناراحت می‌شوید اما نسبت به عذاب آخرت بی‌توجه هستید. گناه‌کاران زیانکاران اصلی در روز قیامت خواهند بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در روایت آمده است انسان بی‌رحم مورد رحمت خداوند قرار نمی‌گیرد؛ آتش جهنم ثمره بی‌رحمی انسان نسبت به خود است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات