۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۹۸۸۶۴
آیت الله میرباقری:

امت اسلام با تبعیت از حضرت زهرا از موانع عبور خواهد کرد

امت اسلام با تبعیت از حضرت زهرا از موانع عبور خواهد کرد
نماینده خبرگان با بیان اینکه امت اسلام با تبعیت از حضرت زهرا(س) از موانع عبور خواهند کرد، گفت: معرفت خداوند مبتنی بر شناخت حضرت فاطمه(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری دوشنبه شب در جشن میلاد حضرت زهرا(س) كه در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی(ره) برگزار شد، با بیان اینكه خداوند همه لشكریان آسمان و زمین را در اختیار پیامبراكرم(ص) قرار داد تا اهداف رسالت ایشان محقق شود، گفت: قرآن كریم و عترت دو گوهری هستند كه خداوند آن ها را به بركت پیامبر اسلام(ص) در اختیار بشریت قرار داد تا از ظلمات به سوی نور هدایت شوند.

وی افزود: اگر پیامبر اكرم(ص) نبودند، خداوند كتاب شریف قرآن كریم را برای بشریت نازل نمی كرد؛ این كتاب نورانی انسان را از خواب غفلت بیدار كرده و به او قابلیت سیر و سلوك می بخشد.

آیت الله میرباقری با بیان اینكه قرآن موجب صفا و بیداری دل می شود، ابراز كرد: انسانی كه آلوده به گناه باشد، نمی تواند سیر و سلوك معنوی داشته باشد و قرآن كریم با هدایت، آلودگی های انسان را از بین برده و او را آماده حركت در مسیر الهی می كند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینكه وجود نورانی پیامبراكرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) فضل و رحمت الهی هستند، عنوان كرد: بر اساس آیات قرآن كریم اگر به فضل و رحمت الهی دست پیدا كنیم، به سعادت حقیقی و رزق برتر الهی دست پیدا خواهیم كرد.

وی وجود مقدس ائمه معصومین(ع) را یكی از قوای تقویت كننده اهداف رسالت پیامبر اكرم(ص) دانست و گفت: ائمه(ع) برای تحقق بخشیدن به اهداف رسالت و نبوت پیامبر اسلام(ص) به دنیا آمده اند.

آیت الله میرباقری با بیان اینكه بر اساس روایات تقدیر ولایت نیز به همراه قرآن كریم در شب قدر بر پیامبر اكرم(ص) نازل شده است، افزود: حقیقت قرآن كریم و ولایت در وجود مبارك حضرت زهرا(س) تجلی پیدا كرده است، بنابراین اگر انسان به ابعاد شخصیت نورانی ایشان پی ببرد، مفهوم قرآن را نیز درخواهد یافت.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان كرد: حضرت زهرا(س) از نور خداوند آفریده شده اند و عظمت الهی در وجود نورانی ایشان تجلی كرده است.

وی با بیان اینكه حضرت زهرا(س) آن لیلة القدری هستند كه به پیامبر اكرم(ص) عطا شد تا امت خود را از ظلمات عبور دهند، اظهار كرد: اگر به حضرت صدیقه طاهره(س) متمسك شده و به ابعاد شخصیت نورانی ایشان پی ببریم به قله سعادت خواهیم رسید.

آیت الله میرباقری تأكید كرد: امت اسلام به واسطه حضرت زهرای مرضیه(س) از موانع عبور كرده و به سرمنزل مقصود خواهند رسید؛ ایشان آن ذات نورانی هستند كه اگر انسان به وجود نورانیشان پی ببرد به معرفت خداوند دست پیدا خواهد كرد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات