۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۹۸۸۷۰
مدیر حوزه علمیه کاشان:

ماهیت انقلاب اسلامی رشد کوثری در جامعه است

ماهیت انقلاب اسلامی رشد کوثری در جامعه است
مدیر جامعه روحانیت کاشان گفت: ماهیت انقلاب اسلامی رشد کوثری در جامعه است و امام خمینی (ره) در اوج رشد کوثری بوده و به دنبال رشد کوثری جامعه بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام منصور فرجی دوشنبه شب در مراسم جشم مادرانه هیات محبان ابوالفضل (ع) کاشان، با تبريك ولادت حضذت فاطمه(س) و با اشاره به دونوع رشد تکاثری و رشد کوثری، گفت: رشد تکاثری برای همه انسان‌ها با هر تفکری است، اما رشد کوثری که ارتقای انسان در اخلاق و تربیت و تهذیب و کمال است که برای کسانی است که درک نیاز به آن را داشته باشد.

وی افزود: خداوند می‌فرماید، دنیا را برای انسان خلق کردم، اما انسان را برای خودم خلق کردم تا برای رسیدن به آنچه دارد مجبور نباشد از من فاصله نگیرد چرا که، چون رشد تکاثری و نباتی و مالی برای همه است، اما رشد کوثری حلقه مفقوده همه است.

حجت الاسلام فرجی گفت: انسان بعد از مرحله ایمان به یقین می‌رسد، برخی تقوا دارند و خطا نمی‌کنند، اما یقین ندارند و با یک آسیب لغزش دارند مانند برخی از مسؤولان کشور ماهواره در حال پرتاب به آسمان را که سال‌ها دانشمندان هوا و فضا روی آن کار و تلاش کرده اند را با یک تهدید تحریم از سوی آمریکا به انبار برمی گردانند چرا، چون ایمان دارند، اما یقین ندارند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از امامان ما یک نام دارند، اما حضرت فاطمه زهرا (س) ۹ نام به غیر القاب دارد، اظهار داشت: خداوند وقتی می‌خواهد فاطمه زهرا (س) را معرفی کند می‌فرماید، انا اعطیناک الکوثر به این معنی که به فاطمه زهرا (س) جایگاهی داده شده که حتی کسانی که خودشان الگو هستند در مقابل عظمت فاطمه زهرا (س) حرفی برای گفتن ندارند.

به گفته وی فاطمه زهرا (س) کوثری است که همه عالم را سیراب می‌کند و هرکس خودش را به این چشمه برساند از وجود حضرت زهرا (س) بهره مند می‌شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان یادآور شد: آیت الله جوادی آملی می‌فرماید، نهج البلاغه به این عظمت با این همه خطبه و غرر و درر تنها تفسیر خطبه فدکیه است.

وی ادامه داد: خلاصه نهج البلاغه خطبه فدکیه است، به این معنی که مطالبی را که امیرمومنان (ع) طی ۵ سال بیان کرده است حضرت زهرا (س) طی ۲۰ دقیقه بیان کرده است.

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر رشد کوثری در جامعه، گفت: جامعه رشد تکاثری داشته، اما رشد کوثری نداشته است و در چنین حالتی است که حضرت زهرا (س) احساس وظیفه می‌کند.

وی رشد کوثری در زندگی انسان را علو درجات خواند و اظهار داشت: اگر کسی خودش را به کوثر برساند همه زندگی او بیمه شده است چرا که حضرت فاطمه زهرا (س) همه مراحل کوثر را طی کرده است و در خطبه فدکیه برای ما بیان کرده است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه رشد تکاثری داشته ایم، اما رشد کوثری نداشته ایم، گفت: زمانی که رشد کوثری وجود نداشته باشد فرزند انسان با نماز بی نماز می‌شود و یا فرزند انسان با حجاب، بی حجاب می‌شود چرا، چون رشد کوثری نداشته و نتوانسته مفاهیم را خوب منتقل کند.

حجت الاسلام فرجی گفت: بعد از پیامبر که جامعه می‌توانست از فاطمه زهرا (س) به کمال کوثری برسد باردیگر تکاثری شد و به شدت سقوط کرد و اگر فاطمه زهرا (س) خطبه خواند برای این بود که جامعه نیازمند رشد کوثری بود، اما آن‌ها تکاثر را با کوثر عوض کردند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه از رشد تکاثری بهره‌مند است، اما نیازمند رشد کوثری است، عنوان کرد: امام راحل می‌فرماید، انقلاب برای ساخت موشک نبود هرچند که نیازمند موشک هستیم و در فن آوری موشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته ایم، اما انقلاب ما برای ساخت موشک نبود برای گسترش عدالت در جامعه بود.

مدیر حوزه علميه کاشان گفت: ماهیت انقلاب اسلامی رشد کوثری در جامعه است و امام خمینی (ره) در اوج رشد کوثری بود و به دنبال رشد کوثری جامعه بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات